pinnetje van bogie telkens foetsie.

Gilera_Gsm.

Well-Known Member
yuw,

ik heb een beetje problemen met mn bougies,
het zit namelijk zo dat het pinnetje, aangeduid op de foto telkens uit mn bogie's vliegt, en telkens een zuiger verneukt,
weet iemand waar dit aan kan liggen?

bougie.JPG

dan nog ff iets,
werkt een mvt toerenteller op de battery van je scoot of kan je die ook anders aansluiten? zonee, zijn er toerentellers die je bv op een rotor kan aansluiten :?

mvg;)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

mn setup is speed, mhr rotor, 21mm.... de hittegraad van mn bogie is een ngk 9 zou normaal gezien toch goed moeten zijn eh:? en mn ontsteking staat zoals in het boekje op 2.25 dacht ik.

In het boekje staat:

w31 voor "normaal gebruik"
w34 voor "race-gebruik"

Waar jij het voor gebruikt, moet je dus even uitzoeken. Dit is natuurlijk ook allemaal voorgeschreven geblaat, wat je met een korreltje zout moet nemen.

Ik heb iig een w34 es-zu genomen :)

Bij mij zag je ook sporen van een smeltende bougie toen ik een W31 in me Evo had zitten, W34 is perfect nu. NGK 9 is nog warmer dan een w31, trek je conclusie.

Ik zou n korte schacht ipv n lange schacht nemen ;)

En anders het ringetje wat om de schroefdraad van de bougiezit er op laten, anders draai je hem er tever in.

Je zuiger beukt tegen je bougie aan, daarom gaan ze beide stuk. Niets mis met afstelling van ontsteking of warmtegraad, daarvan breekt de electrode niet af.

Back