pinnetje in handvat. hoe maken?

Mayx

Well-Known Member
ok, gisteren hebben mijn ouders achter me aan gereden waardoor ze nu weten hoe snel ik ga.

nu eisen ze dat ik m'n scoot laat begrenzen op 40km/h

maar wat ze er niet hebben bijgezegd is dat die begrenzing permanent is. een weerstandje ofzo is uitgesloten aangezien mijn moeder heeft gezegd dat ze er in het vervolg ook af en toe zal mee rijden.

nu had ik gedacht om met zo'n pinnetje in het handvat te werken waardoor je bvb maar halfgas kan geven. wouten zien dit natuurlijk wel maar mijn moeder niet.

zou iemand me hier kunnen uitleggen hoe ik dat kan maken.
 
Advertisement - register to remove this

1) een begrenzer met weerstand/condensator begint na een tijdje te stotteren
2) moeder heeft een fobie voor knopjes. als ze er 1tje vindt trekt ze het zeker uit.
 
Mayx said:
1) een begrenzer met weerstand/condensator begint na een tijdje te stotteren
2) moeder heeft een fobie voor knopjes. als ze er 1tje vindt trekt ze het zeker uit.


Als je hem goed afstelt niet hoor...

En je kan ze ook met code (dus via remhandle) ...... geen knopjes dus
 
Ik heb ook die van begrenzer.nl
twee voordelen:
* hij is NIET slecht voor je ontsteking, wat anderen wel zijn omdat ze poolgericht zijn.(en deze dus niet)
* Ik heb nog van niemand gehoord dat deze begrenzer stottert bij een goeie afstelling van je carb.(bij jouw wel?, laat het me weten :))
 
TT 70cc said:
Als je hem goed afstelt niet hoor...

En je kan ze ook met code (dus via remhandle) ...... geen knopjes dus

ff ter info

daar gaat het allemaal niet aan. het is niet dat ik bang ben voor rollerbanken ofzo. (hier in de buurt hebben ze die niet eens lang leven belgie:p)

het gaat erom dat mijn moeder eist dat ik hem op 40km/u begrens en dat ze wel 's mijn scooter neemt om naar het stad te gaan ofzo. moet ze geen uur zoeken om de auto te parkeren.

je kan zeggen wat je wil zelfs de begrenzers van begrenzer.nl gaan na een tijdje stotteren. ik heb weerstandjes gehad. je kan er geen 20km mee gaan rijden. lukt gwn niet.

choke open laten staan is ook geen optie, m'n moeder weet ook wel dat een choke dicht moet om te rijden.

ik wil zo'n pinnetje in het handvat. geloof me heb alle voor- en nadelen van verschillende begrenzers overwogen en dit leek me het op 1 na beste.

liefst had ik zo'n malossi cdi gehad met een knopje dat de toeren regelt maar 120€ vind ik toch wel iets teveel voor een begrenzer.

kan trouwens jammer genoeg geen 2 weken w8en op die van begrenzer.nl ik woon in belgie dus kan nog langer duren. het moet morgen gefixt zijn.

weet nu iemand hoe je dat systeem kan fixen. thx
 
je maakt een gleufje in je stuur

pennetje door handvat en hij kan nie verder dan gleufje

dit werkt dus alleen na lang testen

of zet ff streepje op gashendel vaste gedeelte

ga 45 rijde en hou je nagel bij het streepje op handvat
stop en teken ff af

zo kun je zien hoelang het groefje moet zijn


letop je moet hierbij in graden werken





wat ook een leuke is die ik heb van iemand met een speedbootje

je koopt een gaskabel met lossebinnenkabel (zon universele dus)

je koopt een buisje met binnendiameer van 5 mm

slijpt er over een lengte van 10 cm de helft uit

zodat je een pijpje gootje pijpje achter elkaar hebt

dan haal je hiet de binnenkabel door met buiten kabel aan bijde zijden in het pijpje

nu kun je dus een gedeelte blote kabel zien

hier kun je een klemmetje (zijn verkrijgbaar bij verschillende dealers (motorbootdealers zeker)) op zetten zodat de slag word beperkt

zo hoef je iig niet in je stuur te slijpen


nog een leuke

zoek uit hoe hoog het bovenste gedeelte van de gasschuif komt bij 45 kmh

boor hietboven een gaatje door en door van 1 mm doorsnede

en dan steek je hier gewoon een speld door.
 
Back
Top