Pinlock vizier, had ik eerder moeten doen

4slaf4life

Well-Known Member
Heb net een paar dagen een nieuwe helm met pinlock vizier. Nou is het in de zomer niet echt noodzakelijk maar zeker voor tijdens de regen en koud weer is dit echt perfect. Ik kon eerst nooit met dicht vizier rijden in de regen en al helemaal niet tijdens het stilstaan en lopen. Alleen als ik hem dan met een klein kiertje open deed was het wel te doen
Zelfs als ik mijn best doe krijg ik de pinlock nieteens een beetje beslagen
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben een goed weer rijder maar vroeger toen ik aangewezen was op mijn brommer had ik ook altijd problemen met beslaan van mijn vizier.
Van alles geprobeerd maar er was niks dat echt goed hielp.

Sinds meer dan een jaar een Caberg Jet Uptown maar ik ben hier niet heel tevreden over.
In de beschrijving stond dat het binnenwerk wasbaar was en Bluetooth voorbereid.
Echter eenmaal het Bluetooth setje ingebouwd blijft de voering niet meer goed op zijn plaats en de clipjes van de voering schieten continue los.
Dus wasbaar aan mijn hoela, ik denk als ik de voering nogmaals eruit neem dat deze helemaal niet meer op z'n plaats blijft.
Ik heb de maat van de helm destijds gekocht volgens een hoofdomtrek tabelletje op de website maar hij is toch aan de kleine kant.
Sterker nog het Geïntegreerd Zonnevizier kan ik niet gebruiken, ik kijk er zo onderdoor.
Maar ik heb er wel wat van geleerd, koop nooit een helm via internet, tenminste voor iemand met een hoofd als ik. ;)
Het vizier is pinlock voorbereid maar ik denk niet dat dit bij deze helm nog gaat gebeuren.

Welke helm heb je gekocht en heb je de pinlock er zelf in gemonteerd of was deze al voorgemonteerd ?
 
Door een dubbel vizier ging ook mijn wereld open!
Aanrader! Nooit meer met een kiertje rijden in de winterkou of insecten, geen condens!
Een tussenoplossing die even goed werkt, is een universeel inplak-laag aan de binnenzijde. Even zo positioneren dt hij onbeschadigd blijft bij het openen van het vizier.
Groet,
 
Welke helm heb je gekocht en heb je de pinlock er zelf in gemonteerd of was deze al voorgemonteerd ?
De caberg droid iron. Weet nog niet zeker of ik de kleur mooi vindt maar hij was 70 euro goedkoper dan de matzwarte dus is was het wel waard.
De pinlock moest ik er zelf in doen. was aardig wat gewel voor nodig, maar zit er goed in.

Heb er ook een bluetooth setje in gebouwd, ging redelijk makkelijk en alles zit goed op zn plek. De voering raak ik ook het liefst zo min mogelijk aan.

Het plastic van de pinlock lijkt wel iets zachter dus moet waarschijnlijk wat microvezel doekjes kopen als ik die schoon wil maken. Doe dit normaal altijd met babydoekjes en keukenpapier. Maar ik denk dat keukenpapier de pinlock kan beschadigen
 
Bij de wat "duurdere" helmen/merken krijg je dit er ook standaard bij. Erg prettig en werkt goed.

Sowieso zou ik een helm eerder in de winkel kopen dan online. Natuurlijk heb je wat prijsverschil, maar je wil toch dat hij perfect past?
 
Was telkens een heel gevecht om de pinlock eruit te halen, dus keek even of er een truc voor was...


Kwam ik er ook nog achter dat ik hem er verkeerdom in terug had gezet, vandaar dat ie niet meer werkte......
 
Back
Top