Pin in blok

Jaay

New Member
ik heb zins kort een aerox 50cc, en ik wou een bokstandaart monteren omdat het makkelijker neer te zetten is. Alleen ik heb een pin/bout in mijn blok en die krijg ik er maar niet uit, iemand suggeties?

Advertisement - register to remove this

Bas

Administrator
Staff member
Heb je een foto? Het is anders lastig gokken welke pin/bout. Als het een afgebroken bout is zijn er voldoende mogelijkheden, afhankelijk hoe handig en technisch onderlegt je bent :)

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Dat is een bekend probleem met minarelli middenbokken, dat die pin vast komt te zitten..

Dat heet in de volksmond ook wel een koudlas.. Ijzer en aluminium vreten elkaar aan en gaan oxideren.. Resultaat is dat je die niet meer zomaar meer eruit gaan krijgen..

Ik raad je vooral niet aan om erop te slaan.. Want dan scheurt het oog uit van het carter, aangezien die het zwakste materiaal is..
Verhitte gaat ook niet lukken.. Heb er zelf nooit een oplossing voor gevonden.. Die pin is wel van hard staal, en boren gaat ook geen makkelijk karweitje worden.

@Bas Hij bedoeld de metalen pin die de middenbok aan het carter bevestigd, en waarop de bok ook op scharniert..

Advertisement - register to remove this