Pin binnenzijde carterkap afgebroken

CvC

New Member
Beste allemaal,

Aan de binnenkant van mijn carterkap is de pin afgebroken waar de kickstart mee wordt tegengehouden.

Beetje lastig uitleggen welk pinnetje ik bedoel, maar kan ik dit terug lijmen of solderen of met kneedbaar aluminium repareren?

Heel graag jullie tips!

Alvast bedankt!!!
 

Attachments

  • IMG_20190222_145929.jpg
    IMG_20190222_145929.jpg
    211.2 KB · Views: 36
Advertisement - register to remove this

Nope, dat gaat niet werken helaas.., materiaal is te veels zacht voor de bevestiging van de kickstartveer.
En gietijzer lassen werkt nooit goed op onderdelen waar veel spanning op staat.
En er staat best aardig wat spanning op, dus alles wat er voor handen is, gewoon te zwak.
Dit onderdeel wordt gegoten uit 1 stuk, zo ook het gedeelte waar de veer vastzit. zie pic

bN0g8pT.png


Rode pijl geeft de locatie aan, als dit klopt rest er niks anders dan een nieuwe kickstart carterkap aanschaffen.
Wellicht is een 2e hansje ook nog een optie?
 
Als het esthetische je niets uitmaakt zou je misschien kunnen proberen om, op de plaats van het afgebroken pinnetje, een gaatje te boren en er een boutje op de plaats te schroeven.
En als het boutje een bolle kop heeft valt het misschien nog niet eens op, vooral niet als je die bolle kop ook nog eens de kleur geeft van de kap zelf.

Het is het proberen waard, de kap kun je als verloren zien want lassen/lijmen/solderen het werkt allemaal niet.
 
Als het esthetische je niets uitmaakt zou je misschien kunnen proberen om, op de plaats van het afgebroken pinnetje, een gaatje te boren en er een boutje op de plaats te schroeven.

Nee, helaas werkt dit ook niet goed Sparky, tenzij men het aan de binnenkant verstevigt.
Nadeel is dat het op een gegeven moment toch loskomt en gaat klapperen.
Veel vlees is er immers niet over als men gaat boren in deze gietijzeren kap.
Heb het al meegemaakt dat mensen gewoon een gat in de kickstarterkap trappen!
 
Het gaat niet om het bevestigingspunt van de veer, maar om de pin waar de kickstart as mee wordt tegengehouden als ie terug loopt.

Ik heb een nieuwe foto, daar wijs ik hem aan.

Daar komt minder druk op dan inderdaad de pin waar de veer aan vast zit.

Zou daar iets met een boutje kunnen voldoen? Of iets anders?

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_20190223_070341.jpg
    IMG_20190223_070341.jpg
    322.1 KB · Views: 17
  • IMG_20190223_070336.jpg
    IMG_20190223_070336.jpg
    332 KB · Views: 16
  • IMG_20190223_070324.jpg
    IMG_20190223_070324.jpg
    122.3 KB · Views: 15
Men bedoelt dus het blokkeerblokje van de kickstartas….:oops:

bhxe15s.jpg


Eigenlijk gelden hiervoor dezelfde criteria als wat al eerder genoemd is.
Er staat weliswaar minder spanning op maar zodra het pedaal terug omhoog schiet, klapt het halve tandwiel
tegen dit blokje aan met toch wel aardig wat geweld.
 
Men bedoelt dus het blokkeerblokje van de kickstartas….:oops:

bhxe15s.jpg


Eigenlijk gelden hiervoor dezelfde criteria als wat al eerder genoemd is.
Er staat weliswaar minder spanning op maar zodra het pedaal terug omhoog schiet, klapt het halve tandwiel
tegen dit blokje aan met toch wel aardig wat geweld.


Ja, zo heet ie... He he....

Toch eerst maar voor de oplossing van Sparky gekozen en een stevige bout er in vastgezet. Vooralsnog houd het prima. Maar ik hou het in de gaten. Andere carterkap kopen kan altijd nog.

Bedankt voor jullie tips, adviezen en meningen. Mijn waardering is groot.
 
Back
Top