PIIIIIEEEEEEPPP!!!!!........oeps ik remde....

Boyd

Well-Known Member
Hallo scooterfreaks,

ik heb onlangs men schijfremblokkies van men voorwiel vervangen omdat dit andere helemaal plat waren. Maar na een aantal kilometers rijden begon men voorwiel onwijs te piepen. Soms tijdens het rijden, meestal bij zacht remmen. Hoe komt dit? Het gaat hier om een Runner SP met RMS remblokkies. Heeft iemand een idee hoe ik dit irritante gepiep stop?

TIA

HAWK
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by SR-MARC-SR:
Hier is een heel makkelijk antwoord op..
remschijven insmeren met vaseline..
en of siliconen spray..

hehe :p

is dat alles, ik dacht al dat het iets met de smering te maken had. bedankt voor je antwoord. ik ga ff een bussie siliconenspray pakken en dan spuiten maar.
 
LOL
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
JEZUS tomwhawk, jij bent wel een enorme DROELOE als je je schijf gaat invetten zeg!

Wat je moet doen is; remblokkies er weer ff uithalen, beetje KOPERvet (op speciaal remmenvet) op de achterkant en de zijkanten van het blokje smeren, waarschijnlijk is het dan over.
Zo niet, dan ben je een sukkel en heb je niet ingeremd en zijn je remblokjes verglaast
 
Je kunt ook gewoon elke dag boter op je schijf smeren
smile.gif
...

Beetje zielig voor die jongen, hoopte eigenlijk dat hij er niet intrapte (net zoals ieder persoon met gezond verstand)...

Piepen valt inderdaad te voorkomen op de manier die tIM noemde (kopervet duz)...

Verder: waarmee heb je die remblokken ontvet? Als je dat doet met een "verkeerde" ontvetter, zuigen de segmenten zich vol> geen remkracht, piepen als een gek...

Greetz.
 
Dus zo komen jullie van je newbies af, nou mooi is dat
frown.gif


Ik heb wel gezocht hoor op het forum maar dat werkt dus niet, dus dacht ik, ik vraag het gewoon. Ik wist wel dat het iets met smering te maken had maar hoe precies wist ik niet. Naja ik hoop dat hier mensen zijn die wel normaal kunnen antwoorden, anders ga ik het wel aan mensen vragen die wel graag iemand willen helpen.
mad.gif
 
Originally posted by tIM:
JEZUS tomwhawk, jij bent wel een enorme DROELOE als je je schijf gaat invetten zeg!

Wat je moet doen is; remblokkies er weer ff uithalen, beetje KOPERvet (op speciaal remmenvet) op de achterkant en de zijkanten van het blokje smeren, waarschijnlijk is het dan over.
Zo niet, dan ben je een sukkel en heb je niet ingeremd en zijn je remblokjes verglaast

ik heb wel ingeremd dus ik denk dat ik maar eens wat kopervet ga kopen, NADAT IK DIT NAGEVRAAGD HEB BIJ EEN BETROUWBAAR PERSOON!
 
Originally posted by SR-MARC-SR:
jah me reply was wel flauwtjes..
was gewoon grapske
klag wel bietje in een deuk..
jij ook ?

ja hoor, ik lag me rot
biggrin.gif


maar wat moet ik dus wel doen? ik was vanmiddag bij de fietsenmacher en die had er nog nooit van gehoord om kopersmeer op je blokkies te smeren, hij zei wel dat je met een zaagje een dun kruisje op het oppervlak van het blokkie kan machen, daardoor piept ie minder hard.
 
Ff voor de duidelijkheid: dat kopervet moet je dus niet op de remsegmenten, maar op de ACHTERKANT van de blokjes doen...

Dat zetten van dat kruisje vind ik vreemd, het enige nut dat het kan hebben is, dat het remstof beter wordt afgevoerd... maakt nog geen zak uit, aangezien ze in dezelfde groeven van de schijf terechtkomen...

Greetz.
 
Het piepen zijn je remblokjes zelf.

doordat er nu geen asbest meer in de remblokjes verwerkt mag woren , gaan ze piepen .!

no thx,

Xerious

------------------
-------------------------
Sr www 99'- custom build,Sr stealth 99'-special painted
 
Originally posted by Xerious:
Het piepen zijn je remblokjes zelf.

doordat er nu geen asbest meer in de remblokjes verwerkt mag woren , gaan ze piepen .!

no thx,

Xerious


WRONG ANSWER, piepen voorkom je door kopervet op de achterkant v/d blokken te doen.
 
Back
Top