Piepend geluid bij optrekken?

Jinks

Member
Ik heb een probleempje met m'n Speedfight2:
Als ik volgas geef vanuit stilstand dan heb k het gevoel dat er eerst iets wegslipt, voordat m'n scoot pas echt oppakt en wegrijdt.
Ik hoor dan eerst een soort vage toon uit m'n carter, van de v-snaar of koppeling denk ik.
Het gekke is dat als ik mijn koppelingshuis + koppeling + snaar eraf haal en opnieuw monteer, m'n scoot gewoon optrekt zoals het hoort en bij goeie toeren pakt.
Maar dat is met een rondje door de straat weer over, en dan heb ik weer precies hetzelfde probleem met die toon uit m'n carter.

Wie weet wat ik hieraan kan doen?

M'n setup:
- Yasuni R carbon
- Multivar Sport (maandje oud)
- Hebo Race verstelbaar (maandje oud)
- Bando snaar (net nieuw)

Afstelling:
- Hebo groene trekveren op slapste stand (met die rode was het nog erger)
- Malossi gele drukveer

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Hmm het mag dan geen kwaad kunnen, maar het is wel godsirritant :(
Kan ik er helemaal niets aan doen dan?
Ik vind het ook zo vaag dat ie net na montage het wel goed doet.
 
Originally posted by blackX
Was het ook zo toen je die oude vsnaar had, anders kan je misschien een te kleine v snaar genomen hebben

Met die oude snaar was het ook ja.
Dat ding was aan verslijten (plukjes aan de zijkant), dus toen heb ik een nieuwe gehaald.
Maar die oude snaar had voordat ik die nieuwe koppeling en vario erin had gezet ook al een paar van die plukjes, en toen ging het optrekken gewoon goed.
 
dan zal het toch die koppeling zijn, probeer anders eerst effe je oude koppeling, maar wel met de nieuwe multivar, en kijk of het dan ook zo is, en anders is het precies hetzelfde als low_rider zegt denk ik
 
Maar stel dat het inderdaad die koppeling is, dat mag toch niet kunnen zeg maar?
Dat ding koppelt vanaf dag 2-3 echt brak. Waarom zou iemand dan nog een hebo koppeling kopen als het kutdingen zijn?
 
1) heel goed nakijken of alle segmenten even strak opgespannen zijn

2) als je der echt niet tegen kan moet je maar es proberen de schoentjes wat af te schuren met fijne korrel
 
Originally posted by Low_Rider
denk een laag die eraf moet slijten ofzo ?

bij mij is het iig over...

Hmm en hoe lang heeft dat geduurd bij jou?
En trok ie bij jou ook zo ontzettend beroerd op, of was het gewoon alleen die toon.
Want bij mij trekt ie echt heel beroerd.
 
Ik had met mijn zenith altijd heel erg last van slippende snaar. Maar ik kreeg daardoor een jojo-end toerental bij optrekken, dus ik weet niet of het dan wel de snaar zou kunnen zijn bij jou. In elk geval heb ik het opgelost door een super zware lila yamashi drukveer te nemen (zwaarste die ze hadden bij JPS)
 
Als je die hebo op het goede toerental aan laat grijpen koppelt ie goed aan. Dat geluid komt denk ik van je hebo, ik heb het ook. Snaar slipt niet zo heel snel denk ik, tenzij je een versleten drukveer hebt. Die gele zou wel sterk genoeg moeten zijn, ik rij zelfs met zilver rond.
 
Ik heb ook met die hebo een hele lichte lage fluittoon bij het optrekken, dacht ook eerst dat het slecht was en verving ook me veertjes en idd toen ik de straat uit was kwam het geluidje weer.
Ik heb me koppeling al een paar keer eruit gehad en er mankeert niks aan dus ik vind het zo wel ok, scoot rijdt er niks minder door.
Grtz.
 
Ik heb voor alle zekerheid gisteren nog even gekeken of me koppeling krom is en dit is niet het geval, dus het geluidje boeit me niet zoveel, al blijf ik van mening dat het wel vreemd is.....
(Kijken of de koppeling krom is is erg makkelijk zoals de meesten wel weten, gewoon carterkap deraf en ff starten met de electr start en kijken of de koppeling slingert ten opzichte van het koppelingshuis, vanaf de achterkant vd scoot kijken dus)
Ltrz.
 
Back
Top