Piepend geluid Aerox 2t

Fabio_aerox

New Member
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een piepend geluid ergens bij mijn voor of achterwiel of remmen (denk ik). Het gepiep is constant als ik rijd, hoe harder je rijd hoe sneller het ritme gaat. Het klinkt als een piepend iets dat steeds rond draait, steeds van hoog naar laag gaat het geluid en het is er constant.

Wie weet wat dit is, hoe ik het op kan lossen?


groetjes Fabio
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt een geluidsopname plaatsen, maar in eerste instantie zou ik de scooter op een middenbok zetten en met de hand beide wielen ronddraaien en jouw oor goed te luister leggen. Wat ik regelmatig tegenkom, zijn remzuigertjes die even schoon gemaakt moeten worden. Of versleten remblokken. Maar dit is geen diagnose, je zult eerst zelf even wat moeten doen.
Groet,
 
Je kunt een geluidsopname plaatsen, maar in eerste instantie zou ik de scooter op een middenbok zetten en met de hand beide wielen ronddraaien en jouw oor goed te luister leggen. Wat ik regelmatig tegenkom, zijn remzuigertjes die even schoon gemaakt moeten worden. Of versleten remblokken. Maar dit is geen diagnose, je zult eerst zelf even wat moeten doen.
Groet,
Hoi, dit heb ik net gedaan, er is absoluut geen speling ofzo op het voorwiel dus ik denk dat het de wiellagers niet kunnen zijn. Ik denk dat een van mn schijven krom zijn of blokjes versleten.
 
Een wiel lager hoeft niet perse direct defect te zijn om te piepen.. Het kan wel een begin fase zijn van kapot lopen.
En anders even de remklauw demonteren en even alles inspecteren.. Wellicht ontdek het probleem ter plekke.
 
Back
Top