Piep geluid bij remmen

Midia_123

Well-Known Member
Hallo,
Wanneer ik mijn voorste rem indruk piept hij erg hard, ik vind het erg vervelend. Dat is net als bij het remmen van auto's. Bij mijn achterste rem is er geen probleem. Heeft het iets te maken met de remolie?
Ik heb een Sachs Speedjet 2009.
 
Advertisement - register to remove this

Wat je hoort is het glijden van de remblok langs de remzuiger. Dit is metaal langs metaal, vandaar dus ook de irritante piep.

Haal je remblokje even los en smeer een laagje kopervet (copaslip bijv.) op de achterkant van het remblokje. Het geluid zal nu weg zijn.

Voorbeeld:
1z39hlx.jpg


Voordat je dit doet, kijk dan eerst of het remblokje niet versleten is. Hierdoor kan de rem ook irritant gaan piepen.
 
officieel niet..

maar bij de meeste automaterialenzaken , bromfietszaken e.d. zul je het nog wel vinden , in spray of pasta!

om er even weer op terug te komen , een scooter kan wel goed remmen , maar het gaat erom dat als je de rem te lang vasthoud dat er kans bestaat dat de blokken te heet worden , daarom kort maar krachtig remmen , en niet lang , bij kort remmen word ie even warm maar koelt meteen weer af , bij langere remmen worden de blokken hard en gaan ze vaak piepen.

kopervet of keramisch vet voor de remmen is niet verkeerd , dat klopt helemaal , zorgt ook meteen dat de boel niet vast gaat zitten.
 
wat vaak bij auto's zo is:
is dat er een randje aan je schijf zit en als daar een soort kartellig randje aanzit wil dat wel eens gaan resoneren als de remblok gaat trillen door de randjes! hoe verwijderen?

als je een randje hebt en het wil verwijderen:

neem een haakse slijper, laat iemand anders het wiel rustig rond draaien en ga nu heel voorzoichtig met je slijpschijf er tegenaan doe je ong 2 a 3 rondjes en dan kijk je even of de randjes er overal van af zijn!

wat o.a ook vaak werkt is gewoon paar keer flink remmen!
 
Een rem doet het nog prima als het remblokje op is, maar zowiezo je remblokken vervangen, te lang rond rijden met versleten remblokken kan je remschijf naar de knoppen helpen, heb dit vaker bij scooters gezien die ik maak.
 
Back
Top