Piemel spuit heet spul door kap

Status
Not open for further replies.

bernardb

Well-Known Member
Ik heb een Peutgeot Looxor. Het is een snor-model maar hij is ontgrensd bij de vario dus ik ga 50. Uitlaat is niet ontgrensd. Het beestje is een 1 jaar en 2 maanden oud en nou heb ik een gat in mijn uitlaat.
In het piemeltje dus helemaal op het eind.
De uitlaatgassen hebben een gat gesmolten in de zwarte kap/plaat waar je je voeten op zet, een millimeter of 6 ofzo, precies in het verlengde van het piemeltje.

In principe heb ik garantie maar op de consumables/verbruiksonderdelen dus niet. Dus ook niet op de uitlaat, pekel enzo je kent het wel.

Wat denken jullie kan ik mijn kap claimen bij mijn dealer?
Of, beter nog, kan ik stellen dat omdat het piemeltje bijna compleet verborgen zit onder de kappen roest door peker enzo niet van toepassing is en dat het dus een constructie-fout is?

Zeker op de plek waar het gat zit kan bijna onmogelijk pekel/water komen.

Zo'n standaard uitlaatje is tyfus-duur, dus ik zit er niet op te wachten om nog zo'n ding te kopen. Is het een optie om het piemeltje te pletten en em naar beneden te buigen richting de grond?
Wat denken jullie?
 
Advertisement - register to remove this

Zou de bovenkant van die buis idd even pletten met een bankschroef en dan ombuigen zodat je er geen last van heb. Eventueel kan je het gatje dicht laten lassen.
 
dus als ik het goed begrijp heb jij een gaatje in je piemol gemaakt? voor vet geluid.. en dan wil je een kap gaan claimen ?
rolleyes.gif
 
idd , volgens mij ben je een beetje door de war ofzo :?

als er een gat in de uitlaat zit (door slijtage dus) dan moet je er een nieuwe uitlaat onder (laten) zetten , als je dan eigenwijs doet en daar toch mee door rijdt is het je eigen schuld dat er iets anders kapot gaat...

dus je zult zelf een nieuwe kap moeten betalen aangezien je verzuimd hebt degelijk onderhoud te laten plegen aan je voertuig..
 
Maar het enige juiste antwoord is, ga naar je dealer en kijk wat je kan regelen. In principe heb je geen recht op vervangende onderdelen, want het is gewoon achterstallig onderhoud. Dus zet een glimlach op, en leg vriendelijk aan je dealer uit hoe je dit kan oplossen. Misschien last ie het gaatje voor je dicht zodat het in elk geval niet erger wordt.

Topic closed ter verkoming van lompe reakties van mensen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top