Piaggo zip v snaar soms geen grip

Zip2000_17

New Member
Soms als k mijn scooter net start dan slipt mijn v snaar. Oftewel hij pakt geen grip. Soms schokt hij dan ook als ik langszaam wegrijdt als ik hem net start. Ik heb mijn v snaar opnieuw gespannen toen was het probleem even weg maar is nu weer terug. Ik denk zelf dat er vet of iets op de vario bus zit of v snaar maar heb niet heel veel verstand van. Zou het dit kunnen zijn. Het zijn niet de rolletjes of vario heb ik al gecheckt. Kan iemand mij helpen?
Post automatically merged:

2E28DE3B-1610-4B6D-A207-CE2433B873BF.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Open je hiervoor weer een nieuwe thread? waarom gebruikte je niet je oude thread? jammer dat je probleem nog steeds niet is opgelost. Dus je variobus eruit te hebben gehaald, heeft niet geholpen? hoe heb je je v-snaar opnieuw gespannen? Dat slippen komt waarschijnlijk door je variobegrenzer die er nog in zit?. Of je carterlager lekt olie vanuit je carter en dat sijpelt soms op je v-snaar.
 
Nee denk het niet. Als je een originele V-Snaar hebt van Piaggio, komt dit zelden voor. Je V-Snaar kan je helaas niet spannen. Dit gaat automatisch door je koppeling. Heb je al geprobeerd om zonder varioring te rijden? (gewoon om te testen en te kijken of het helemaal weg is?)
 
Ik rij al zonder vario ring. Loop 50 nu met brom cdi
Post automatically merged:

Is het een idee de vario bus en koppeling goed schoen te maken of maakt dit geen verschil?
 
Riem denk ik versleten.. Zijkanten zullen wel helemaal glad gepoetst zijn.. En misschien ook scheur vorming aan de onderzijde.
En anders zijn de poelie en vario niet meer mooi oplopend en zit er een holling in waar die over heen glijd.
 
Back
Top