Piaggo zip start niet (SPOED!)

Kristan

Member
Hallo mensen, ik heb een piaggo zip iget 4T uit 2018.
Ik ben Om 8 uur beginnen met rijden met een groep 3 uur lang door met een paar kleine tussenstopjes en 1 grote (30 min) Toen ik weer terug bij een vriend was en ff nog wat ging drinken moest ik daarna weer naar huis maar toen starte mijn scooter niet meer. Toen ik het voor de eerste keer probeerde hoorde ik wel dat ie ging alleen uit automatisme liet ik mijn gas los want normaal start ie al dan. Maar bij de grote tussenstop starte Die nog wel en de 2 tussen daarna ook nog. Weet iemand wat hier aan de hand is?
 
Advertisement - register to remove this

Gaat hij wel rond?
Accu meten.
Vonkt ie (bougie)
Word na paar keer starten bougie nat.
Gaat hij wel rond?
Accu meten.
Vonkt ie (bougie)
Word na paar keer starten bougie nat.
Filmpje?
Ik ben zojuist bij de vriend geweest waar ik m’n scooter vannacht had laten staan. Ik de sleutel erin doen en kijken of misschien nu wel zou starten uit nieuwsgierigheid en jahoor daar ging ie. Enig idee hoe dit kan? Maar alsnog bedankt voor alle reacties
 
Hoor je de benzinepomp bij het op contact zetten van de scooter want ik hoor vaker dat deze pomp het nogal eens laat afweten?
Verder alles nakijken wat @Bulldog hierboven schreef.

Edit: Ik had jouw bijdrage in post #7 niet gezien omdat er iets mis is gegaan met de quotes, jouw post is onderdeel geworden van de quote van @Bulldog, ik heb die quotes niet uitgeklapt en had jouw bijdrage dus ook niet gezien.
Ik zie dat de scooter inmiddels weer werkt maar misschien is die brandstofpomp toch de oorzaak.
Indien dit het geval is, kan het euvel, van niet willen starten, elk moment weer terugkomen.
Dus als je de volgende keer de scooter op contact zet, let er dan even specifiek op dat je de pomp ook even hoort.
Doet hij dit niet en wil de scooter dan ook niet meer starten, weet je in iedergeval waar het probleem ligt.
 
Last edited:
Hoor je de benzinepomp bij het op contact zetten van de scooter want ik hoor vaker dat deze pomp het nogal eens laat afweten?
Verder alles nakijken wat @Bulldog hierboven schreef.

Edit: Ik had jouw bijdrage in post #7 niet gezien omdat er iets mis is gegaan met de quotes, jouw post is onderdeel geworden van de quote van @Bulldog, ik heb die quotes niet uitgeklapt en had jouw bijdrage dus ook niet gezien.
Ik zie dat de scooter inmiddels weer werkt maar misschien is die brandstofpomp toch de oorzaak.
Indien dit het geval is, kan het euvel, van niet willen starten, elk moment weer terugkomen.
Dus als je de volgende keer de scooter op contact zet, let er dan even specifiek op dat je de pomp ook even hoort.
Doet hij dit niet en wil de scooter dan ook niet meer starten, weet je in iedergeval waar het probleem ligt.
Dankjewel voor de tip. Hoe kan ik dit horen?
 
Dus als je de volgende keer de scooter op contact zet, let er dan even specifiek op dat je de pomp ook even hoort.
Doet hij dit niet en wil de scooter dan ook niet meer starten, weet je in iedergeval waar het probleem ligt.


Als je hem op contact zet goed aan de zijkant luisteren.
Dan hoor je even een zoem toon.
Daarna moet hij dan starten.
Hoor je die zoem toon niet, dan zal hij dan ook wel NIET starten.
 
Kijk eens na onderstaand filmpje, rond de 2:00 minuut zet deze meneer het contact aan en hoor je de pomp even zoemen.
Dit geluid moet je dus elke keer als je de scooter op contact zet even horen.
Hoor je dit niet, werkt je benzine pomp niet en krijg je geen druk op de benzineleiding richting de injector.
Bij het starten kan de injector geen benzine inspuiten en start je scooter dus ook niet.

 
Back
Top