Piaggo zip 4t 2v 2010 17000 km start niet!

Jonathan131

New Member
Ik ben sinds kort in het bezit van een piaggo zip 4t 2v, gekocht voor een prikkie omdat hij opdat moment niet liep. Dacht zelf dat ik hem snel weer aan de praat kreeg maar dat was helaad niet het geval. Gisteren een nieuwe cilinder erin gezet dus compressie is niet het probleem, hij heeft een electrische start en kickstart bijden werken maar ik krijg hem niet aan. Er komt benzine tot in het vlotterbakje maar verder komt het niet dus de bougie blijft zoiezo droog. De bougie vonkt wel goed(ook nieuw) dus daar kan het niet aan liggen hoe krijg ik dus de benzine bij de bougie?
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Jonathan,

Met een nieuwe cilinder moet ie compressie hebben, maar ook vacuum kunnen zuigen.
Zeker weten dat de kleppentiming in orde is, dwz dat bij de inlaatslag de inlaat open gaat?

Wanneer ie een tijdje stil heeft gestaan kan er een verstopping in de carburateur zitten.
Je kan kijken of met een paar pufjes remmenreiniger, direct in de carbarurateur gespoten, tijden het starten, het zaakje wel (even) reageert.
Het zou kunnen, in het ergste geval, dat er iets mis is met de carburateur, en dat kan in het boven gedeelte zitten, waar een rubber membraam oid zit. Maar zoiets gebeurd niet snel.

Het kan ook zijn dat er een grote hoeveelheid valse lucht wordt aangezogen. Hoe is de aansluiting tussen de kop en inlaat spruitstuk?

Meer weet ik even niet, succes en laat maar horen...
 
16412181153763701619625898422626.jpgvolgens mij zit alles goed aangesloten met een klem en pakking. Ik heb met deo in het bougie gat gespoten maad er gebeurde niks geen enkel geluid wat kan dit inhouden? En kan het ook aan de benzine liggen?
 
Ja aan de benzine kan het ook liggen. Je schijnt hetzelfs te kunnen ruiken. Kijk of je de benzine slang even op een trechter kunt aansluiten, daar wat benzine in en nog eens proberen. E5 benzine wordt ie blij van. Denk aan je veiligheid!
 
probeer eens wat benzine in de cilinder te doen en em dan te starten?
Heb je ook de compressie gemeten?

Slechte benzine (euro 95) bevat alcohol. en alcohol trekt water aan en daar houden scooters niet van
 
Ja als ik mn hand op de luchtinlaat hou voel ik de carberateur zuigen, en de klepspeling kan ik niet meten daarvoor heb ik de apparatuur niet. Ik heb de compressie gemeten door mijn hand op het bougiegat te leggen en dan te starten dan voel ik dat mijn hand van hwt bougiwgat af wordt gedrukt dus compressie is ook aanwezig. Ik ga nu de carberateur uit elkaar halen en toch kijken of alle slangetjes goed aan zijn gesloten. Anders weer ik het ook niet meer
 
Met een compressie meter . Bij b.v Bol staat er een voor €24. Maar er staan als je even googeld staan er zat op . Het hoeft geen preciesie gereedschap te zijn als je maar een indecatie hebt dat je genoeg compressie hebt. En kijk dan eens gelijk voor een setje voelers om je kleppen te stellen.
Post automatically merged:

Jonathan je hebt dus die nieuwe cilinder erop gezet zonder de kleppen opnieuw te stellen , daar kan het best fout zijn gegaan , zou eerst de kleppen stellen en dan eens de compressie meten. Heb je alles wel goed op tijd staan (nokkenas / vliegwiel merk)
 
zou zowieso alles schoonmaken kwa inlaat technies gezien, dan schone brandstof erin en wel euro 98 niet 95, verder nieuw bougietje, klep speling nakijken, olie nakijken, luchtfilter nakijken, en heb je tijdens de cilinder demonteren het blok netjes optijd gezet? en daarna weer op tijd met monteren?
 
Ja alles optijd gezet bij het demonteren en monteren. Ik bestel wel even de apperatuur voor het stellen van de kleppen. En wat zou er precies mis kunnen zijn met de luchtfilter?
 
Weet iemand welke van de 3 de brandstof aansluiting is? Nummer 1, nummer 2 of nummer 3?
groet Jonathan
 

Attachments

  • C84F038E-02CB-4EE1-997D-25775BB53EB1.jpeg
    C84F038E-02CB-4EE1-997D-25775BB53EB1.jpeg
    230.8 KB · Views: 20
  • 9F6E7DB4-0394-4663-A066-CA72556D80A6.jpeg
    9F6E7DB4-0394-4663-A066-CA72556D80A6.jpeg
    169.3 KB · Views: 21
  • D671088C-29CD-4A6C-9496-AD0BA846B89D.jpeg
    D671088C-29CD-4A6C-9496-AD0BA846B89D.jpeg
    137.8 KB · Views: 17
Ik heb al een voelermatenset besteld en een compressie meter hoop ze zo snel mogelijk binnen te hebben en geef dan de update.
Post automatically merged:

Heel erg bedankt voor alle reacties
 
Back
Top