Piaggo zip 4t 2v 2010 17000 km start niet!

Als de zuiger naar beneden gaat in de cilinder en de kleppen gesloten zijn krijg je een vacuum boven de zuiger , de inlaat klep opent en het vacuum zuigt benzine aan via de carburateur en de sproeiers . Als je inlaat klep niet op tijd opent of er sproeiers verstopt zitten , of de uitlaat klep open staat , de timing niet correct is , verstoort dit het proces , evenzo is de compressie druk van belang. Er kunnen dus diverse oorzaken zijn , en is het van belang deze èèn voor èèn uit te sluiten . Dus zoals gezegd eerst kleppen stellen , kijken of de merktekens goed staan en dan nog eens de compressie meten.
De compressie druk is van belang , want als dit niet hoog genoeg is moet de druk dus ergens verdwijnen , klep(pen) lekkage of langs de zuiger en cilinder het carter in . Omgekeerd als je dus vacuum moet hebben haalt hij dit dus via dezelfde weg en blijft er niet veel bij je carb over.
Als je start heb je dan veel druk in je carter , kun je controleren door het slangetje wat op je kleppendeksel zit , of hier veel lucht uit geblazen wordt.
 
probeer eens wat benzine in de cilinder te doen en em dan te starten?
Heb je ook de compressie gemeten?

Slechte benzine (euro 95) bevat alcohol. en alcohol trekt water aan en daar houden scooters niet van

Nou ik kan je zeggen dat daar geen alcohol in zit, wel in mijn pilsje.
Daar zit bio ethanol in..
Post automatically merged:

En nog een dingetje: check de klepspeling. Met zo'n kilometrage kan hier van alles aan de hand zijn

Check vooral dat de kleppen geen stoter hebben gemaakt in de oude cilinder en dus een van de kleppen kom kunnen zijn.
Hij kan ook gaan lekken bij de klepseals. En dan moeten de kleppen eruit.
Post automatically merged:

Ja als ik mn hand op de luchtinlaat hou voel ik de carberateur zuigen, en de klepspeling kan ik niet meten daarvoor heb ik de apparatuur niet. Ik heb de compressie gemeten door mijn hand op het bougiegat te leggen en dan te starten dan voel ik dat mijn hand van hwt bougiwgat af wordt gedrukt dus compressie is ook aanwezig. Ik ga nu de carberateur uit elkaar halen en toch kijken of alle slangetjes goed aan zijn gesloten. Anders weer ik het ook niet meer

Klep speling meten heb je gewoon een voelermaatje voor.. Heb je geen apparatuur voor nodig.
Post automatically merged:

Hoe kan het dat mijn bougie geen benzine krijgt?

Brandstof leiding tussen zit filter verstopt?

Vacuum pomp (mits aanwezig) werkt niet meer door lange stilstand en zit dus vast en pomp geen benzine meer op.

Misschien verstopt leiding..

Membraan in carb scheurtje en dan geen vacuum meer..
 
Last edited:
Back
Top