Piaggo zip 4 takt start niet

Kristan

Member
Hallo mensen, mijn piaggo zip 4takt uit 2014 wil niet meer starten. Ik reed gewoon rustig zoals ik altijd doe en uit het niets verloor die z’n vermogen en na 30 sec stond ik stil en wou die niet meer starten.
Ik ben de volgende punten nagelopen,
-benzine toevoer ( ik had het buisje uit de carburateur gehaald en vervolgens de kickstart paar keer in te trappen maar er kwam geen benzine uit. maar toen ik het benzine kraantje los had gehaald en ging schudden om het laatste beetje benzine er vanaf te krijgen kwam er wel wat uit het buisje dus met het buisje was niks mis. Dus misschien het benzine kraantje?)
-bougie
Had verder geen tijd om verder te onderzoeken want ik moest weg. Maar ik dacht het is natuurlijk altijd een stuk makkelijker om hier ff te vragen.
Vriendelijke groet.
 
Advertisement - register to remove this

Als je kickt of elektrisch start moet er op z'n minst wat benzine uit het slangetje lopen bij de carb.
Indien dit niet het geval is kunnen er naar mijn mening een aantal dingen aan de hand zijn:
  • Motor produceert niet genoeg onderdruk.
  • Brandstoffilter verstopt.
  • Vacuumslangetje geknikt, poreus, lek of niet aangesloten..
  • Vacuumkraantje defect.
  • Slangetje tussen kraantje en carburateur verstopt of geknikt.
 
Als je kickt of elektrisch start moet er op z'n minst wat benzine uit het slangetje lopen bij de carb.
Indien dit niet het geval is kunnen er naar mijn mening een aantal dingen aan de hand zijn:
  • Motor produceert niet genoeg onderdruk.
  • Brandstoffilter verstopt.
  • Vacuumslangetje geknikt, poreus, lek of niet aangesloten..
  • Vacuumkraantje defect.
  • Slangetje tussen kraantje en carburateur verstopt of geknikt.
Ik ga het nu nalopen. Weet je ook misschien of ik kan checken of het genoeg onderdruk heeft
 
Daar zijn meters voor maar niet iedereen heeft deze in z'n nachtkastje liggen.
Dus de rest van de lijst uitsluiten en als dit alles in orde is kun je concluderen dat ....
Of je houdt je hand of een blad papier voor de inlaat van je carburateur dan voel of zie je dat de motor onderdruk maakt.
 
Daar zijn meters voor maar niet iedereen heeft deze in z'n nachtkastje liggen.
Dus de rest van de lijst uitsluiten en als dit alles in orde is kun je concluderen dat ....
Of je houdt je hand of een blad papier voor de inlaat van je carburateur dan voel of zie je dat de motor onderdruk maakt.
Ik kom er nu net achter dat er geen olie in het blok zit, hij stond op de middenstandaard toen ik hem meten. Kan dit een oorzaak zijn?
 
Het is niet zo dat als er eventueel schade is ontstaan door een te kort aan olie in je blok dat deze schade ineens ongedaan gemaakt is als je olie bijvult.
Daarom vroeg @trabiarie ook de compressie te conroleren en waarschijnlijk ging hij er ook van uit dat olie bijvullen het eerste is wat je gedaan hebt.
Maar ik zou eerst het brandstofprobleem oplossen en daarna verder zien.
By the way, heb je die punten van mijn post #4 nagelopen want als de brandstofvoorziening niet in orde is houdt het natuurlijk ook heel snel op.
 
Last edited:
Back
Top