Piaggo Liberty S start niet, accu kapot?

CasperM10

New Member
Hallo,
Als ik mijn scooter op contact zet brand 1 seconde het motor lampje en gaat daarna uit, de koplamp brandt wel en het dashboard brandt niet maar knippert kort als ik contact uitschakel. De scooter start dus niet en geeft helemaal niks. Ik heb alleen een elektrische start en geen kickstart.
Ik dacht zelf dus eerst aan de accu deze heb ik doorgemeten, het voltage was 8.7 Volt. Ik heb echter geen idee of dit goed is of niet.
Kan iemand mij vertellen of de meeting van de accu goed is, of wat er een andere oorzaak zou kunnen zijn.

mvg
Casper
 
Advertisement - register to remove this

Meting is wel goed , neem ik aan , maar spanning niet , moet minstens 12v zijn . Probeer eens een andere accu , of deze eerst opladen .
Misschien is je accu aan het eind van z'n latijn . Daarna als hij loopt , over de accu polen meten , of hij wordt op geladen , bij versneld stationair , moet hij tussen 13 en 15 volt zitten.
 
Voordat je iets koopt zou ik eerst deze accu opladen , en de laadstroom meten , en dan proberen , heeft de scooter b.v. lang stilgestaan , en heb je een alarm , wat de accu heeft leeg getrokken / Meten op lekstroom . Blijkt de accu stuk , moet je er op letten dat hij in de accu bak past , en de polen op dezelfde plaats zitten . ook zou ik een accu kopen met een zo groot mogelijk vermogen. Scheelt meestal maar een paar euro met een zwakkere.
 
@trabiarie Wederom bedankt. Ik heb inmiddels de accu opgeladen, hij gaf 12V aan na opladen. Toen zette ik hem op contact en kwam het display wel weer aan alleen hij startte niet. En bij indrukken van een van de remmen viel de display weer uit. Ook zat het voltage op contact vrij laag volgensmij rond de 7 Volt en toen ik hem weer van contact haalde en nog eens ging meten gaf de accu nog maar 10 V. Dus, ik denk dan dat de accu niet meer naar behoren werkt?
 
Dan is het aan te nemen dar de accu zijn beste tijd wel heeft gehad . Gaf je startmotor ook geen teken van leven ? Je kan ook een kortsluiting hebben in je startmotor , wat ik niet verwacht , want dat had je wel gemerkt en geroken . Je zou om zeker te zijn , er eens een accu naast kunnen proberen , met start kabels als je die hebt.
 
Back
Top