Piaggo bravo vonkt niet.

Bravo50

Well-Known Member
Onlangs een bravo opgehaald startte en reed perfect tot op het moment dat hij niet meer wou startte. Oke bougie eruit gehaald kijken of die nat is. Bougie wss nat dus heb ik deze proper gemaakt met schuurpapier bougieterug erin gestoken terug het zelfde probleem. Dus heb gekeken of de bougie vonkt daar bleek het probleem dus de bougie vonkt niet heb de bougie uitgemeten daar bleek niks mis mee nieuwe bougie dop,bobine,bougiekabel opgezet. Nog steeds geen vonk dus dan maar het blokje onderuit gehaald vliegwiel van afgetrokken heb alle spoelen en de condensator uitgemeten daar bleek ook niks mis mee de contact puntjes waren beetje wit dus lichtjes met schuurpapier over geweest zodat de puntjes terug proper waren ik dacht dat dat de probleem zou geweest zijn. Vliegwiel terug opgezet en met de koppeling vast gemaakt en puntjes afgesteld. Ben dan een boormachine gaan halen om de vliegwiel te laten draaien heb alles aangesloten hoe het moet zijn nog niet op de kader gewoon op tafel blauw draatje van condensator naar bobine dan van bobine naar bougie heb de vliegwiel laten draaien met de boormachine en ik zag af en toe een vonkje tussen de contact puntjes maar niet steeds en onregelmatig en niks via de bougie. Waar zou mijn probleem zitten ik twijfel aan de contactpuntjes of aan de blauwe kabel van de condensator mr de condensator is normaal nog goed want heb die uitgemeten. Zou ik de contact puntjes vervangen?
Kan er iemand mij helpen aub?
 
Advertisement - register to remove this

Onlangs een bravo opgehaald

startte en reed perfect tot op het moment dat hij niet meer wou startte.

Oke bougie eruit gehaald kijken of die nat is.
Bougie wss nat dus heb ik deze proper gemaakt met schuurpapier
bougieterug erin gestoken terug het zelfde probleem.

Dus heb gekeken of de bougie vonkt daar bleek het probleem dus de bougie vonkt niet heb de bougie uitgemeten
daar bleek niks mis mee nieuwe bougie dop,bobine,bougiekabel opgezet.

Nog steeds geen vonk dus dan maar het blokje onderuit gehaald vliegwiel van afgetrokken
heb alle spoelen en de condensator uitgemeten daar bleek ook niks mis mee de contact puntjes waren beetje wit

dus lichtjes met schuurpapier over geweest zodat de puntjes terug proper waren ik dacht dat dat de probleem zou geweest zijn.
Vliegwiel terug opgezet en met de koppeling vast gemaakt en puntjes afgesteld.

Ben dan een boormachine gaan halen om de vliegwiel te laten draaien
heb alles aangesloten hoe het moet zijn nog niet op de kader gewoon op tafel blauw draatje van condensator naar bobine
dan van bobine naar bougie heb de vliegwiel laten draaien met de boormachine
en ik zag af en toe een vonkje tussen de contact puntjes maar niet steeds en onregelmatig en niks via de bougie.

Waar zou mijn probleem zitten ik twijfel aan de contactpuntjes of aan de blauwe kabel van de condensator
mr de condensator is normaal nog goed want heb die uitgemeten.

Zou ik de contact puntjes vervangen?

Kan er iemand mij helpen aub?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben zo vrij geweest om je post een ietsje pietsje aan te passen om deze wat leesbaarder te maken. ;)
 
Onlangs een bravo opgehaald

startte en reed perfect tot op het moment dat hij niet meer wou startte.

Oke bougie eruit gehaald kijken of die nat is.
Bougie wss nat dus heb ik deze proper gemaakt met schuurpapier
bougieterug erin gestoken terug het zelfde probleem.

Dus heb gekeken of de bougie vonkt daar bleek het probleem dus de bougie vonkt niet heb de bougie uitgemeten
daar bleek niks mis mee nieuwe bougie dop,bobine,bougiekabel opgezet.

Nog steeds geen vonk dus dan maar het blokje onderuit gehaald vliegwiel van afgetrokken
heb alle spoelen en de condensator uitgemeten daar bleek ook niks mis mee de contact puntjes waren beetje wit

dus lichtjes met schuurpapier over geweest zodat de puntjes terug proper waren ik dacht dat dat de probleem zou geweest zijn.
Vliegwiel terug opgezet en met de koppeling vast gemaakt en puntjes afgesteld.

Ben dan een boormachine gaan halen om de vliegwiel te laten draaien
heb alles aangesloten hoe het moet zijn nog niet op de kader gewoon op tafel blauw draatje van condensator naar bobine
dan van bobine naar bougie heb de vliegwiel laten draaien met de boormachine
en ik zag af en toe een vonkje tussen de contact puntjes maar niet steeds en onregelmatig en niks via de bougie.

Waar zou mijn probleem zitten ik twijfel aan de contactpuntjes of aan de blauwe kabel van de condensator
mr de condensator is normaal nog goed want heb die uitgemeten.

Zou ik de contact puntjes vervangen?

Kan er iemand mij helpen aub?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben zo vrij geweest om je post een ietsje pietsje aan te passen om deze wat leesbaarder te maken. ;)

O bedankt
 
Voor de Nederlanders onder ons, het betreft een Vespa Ciao :)

Als je contactpuntjes wit zijn uitgeslagen, heeft de brommer soms erg lang stil gestaan?

Hij staat wel op tijd?

Is het misschien makkelijker om hem om te bouwen naar elektrische ontsteking?
 
Klopt heb de brommer een jaartje laten stilstaan omdat die niet meer wou vonken en geen tijd had om er aan te sleutelen.

Normaal staan ze op tijd.

Wat ik wel raar vind is als er een vonk onstaat tussen de contactpuntjes gaat er niks naar de bougie.(brommer vonkt af en toe tussen de contactpuntjes maar niet aan de bougie)

Een elektrische onsteking kost wel wat geld heb ik gezien.
 
Back
Top