piaggio zip wil nie sneller

yamahaman

Well-Known Member
ik heb een paar weken een 3 jaar ouwe zip uit 2004 gekocht
maar het probleem is dat de zip maar 45 rijd terwijl ik de vario ring er al uit heb gehaald en de begrensing in de luchtfilter ook
terwijl een scooter tog harder hoord te gaan zonder vario ring:X
als die op de standaard staat maakt de scooter redelijk toere en gaat heel de vario helemaal dicht aleen dat doet tie niet tijdens het rijden weet iemand een oplossing of warom die nie sneller gaat ?
alvast bedankt stefan
ps.als het goed is heb ik het resonatie buisje volgende week eraf
 
Advertisement - register to remove this

je moet eerst de uitlaat eens gaan ontgrenzen , en mischien moet je de vario nog wel afstellen , ook de sproeier , in het luchtfilter zelf zit btw geen begrenzer , achter in de carburateur zit wel een plaatje.
 
in de carberarteur zat inderdaat het plaatje maar in de uitlaat zit geen prop aleen zo'n resonatie buisje wat er nog af moet maar het rare is dat als de bormmer op de standaard staat hij wel voluit in 1 x trekt en veel toeren maakt maar als je rijd blijft tie gewoon hangen bij de 45
ook heeft tie genoeg compressie en start tie goed dus het licht denk nie aan me zuiger
maar een piaggio zip heeft tie cdi begrensing ?
 
heb je dat plaatje nu al uit je carb gehaalt?
als je een uitlaat hebt die uit 2 delen bestaat ( een bocht + rest uitlaat ) dan zit de begrenzing vaak achter de bocht, dus niet bij de cilinder in de buurt...
( daar zat de mijne teminste )
anders zal 't idd aan 't afstellen liggen
 
heb je dat plaatje nu al uit je carb gehaalt?
als je een uitlaat hebt die uit 2 delen bestaat ( een bocht + rest uitlaat ) dan zit de begrenzing vaak achter de bocht, dus niet bij de cilinder in de buurt...
( daar zat de mijne teminste )
anders zal 't idd aan 't afstellen liggen


dat plaatje achter je carb is het egt een begrenser
het maakt het bij standaart piaggio blokken makkelijker om af te stelen
k heb ook een zip en bij mij zit het plaatje er gewoon in
als k heb eruit haal heb het geen verschil
 
dat plaatje achter je carb is het egt een begrenser
het maakt het bij standaart piaggio blokken makkelijker om af te stelen
k heb ook een zip en bij mij zit het plaatje er gewoon in
als k heb eruit haal heb het geen verschil

als je dat plaatje eruit haalt loopt de scooter juist veel mooier , zal ik jou eens een aardappel in je mond doen en daar 3 gaatjes in boren van 5mm en kijken of jij nog goed lucht krijgt ;)

dat plaatje is het eerste wat ik er altijd uit haal , zelfs bij nieuwe std scooters.
 
als je dat plaatje eruit haalt loopt de scooter juist veel mooier , zal ik jou eens een aardappel in je mond doen en daar 3 gaatjes in boren van 5mm en kijken of jij nog goed lucht krijgt ;)

dat plaatje is het eerste wat ik er altijd uit haal , zelfs bij nieuwe std scooters.



Omg mooie vergelijking!:D

idd maakt veel uit als je dat plaatje weg haalt! anders benut je toch niet de hele toevoer van de carb.
 
nou ik heb nu een snellere uitlaat op en de zip loopt nu 85 en trekt goed op het probleem was dat de uitlaat poort voor driekwart dicht zat met roet enz dus nadat de uitlaat poort weer helemaal open was en met de nieuwe uitlaat deed tie et perfect
 
Back
Top