Piaggio Zip wiel raar geluid

OwenC

New Member
Hallo,

Hoort het zo te zijn dat er bij het wiel van een piaggio zip een zoemend geluid klinkt als je hem rijdt zonder dat hij aan staat? Hoe harder ik hem duw, hoe harder het geluid. Krukaslagers zijn splinternieuw Van tevoren was het ook al.

Advertisement - register to remove this

Giodam

Veel ervaring in Custom onderdelen.
Jaa, dat mag. Elke scooter heeft dat zelfs nieuwe maken een geluidje bij het achterwiel.

Misschien andere met een andere mening?

Giodam

Veel ervaring in Custom onderdelen.
Jaa alsof het ergens tegen aanloopt.

Maar heb je echt moeite om je scooter voort te duwen?

OwenC

New Member
Nee, ik kan hem gewoon vooruit duwen zonder moeite. Heb niet zon verstand van scooters dus zou het echt niet weten

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Kan het niet zo zijn dat men het resoneren waarneemt?
Vertanding in de kast kan inderdaad wat geluid veroorzaken, dit is trouwens bij meerdere scooters en/of merken het geval.
Bij lage toeren is dit eerder waarneembaar als met hoge toeren is mijn ervaring.

Vooralsnog niks om je zorgen over te maken mits de transmissieolie nog goed en op pijl is!

Edit: Welke type Zip heb je in je bezit?

Bouwjaar 1991 t/m 2015 type 2 takt (E1/E2)
Bouwjaar 2000 t/m 2019 type 4 takt (E1/E2/E4)
Bouwjaar 2006 t/m 2019 type 4 takt 25km (E2/E4)

Last edited:

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Misschien een lager niet goed in het vertandingshuis..

Dat is eigenlijk niet zo raar sinds ze die scooter in Vietnam maken. En nee om de kosten te druken gebruiken ze gaan SKF of NTN lagers..

Om zeker van te zijn zou het toch maar na kijken.. Kan overigens ook het achterwiel lager misschien zijn.

OwenC

New Member
Misschien een lager niet goed in het vertandingshuis..

Dat is eigenlijk niet zo raar sinds ze die scooter in Vietnam maken. En nee om de kosten te druken gebruiken ze gaan SKF of NTN lagers..

Om zeker van te zijn zou het toch maar na kijken.. Kan overigens ook het achterwiel lager misschien zijn.
Kan dit kwaad? En zou dat veel gaan kosten?

Kan het niet zo zijn dat men het resoneren waarneemt?
Vertanding in de kast kan inderdaad wat geluid veroorzaken, dit is trouwens bij meerdere scooters en/of merken het geval.
Bij lage toeren is dit eerder waarneembaar als met hoge toeren is mijn ervaring.

Vooralsnog niks om je zorgen over te maken mits de transmissieolie nog goed en op pijl is!

Edit: Welke type Zip heb je in je bezit?

Bouwjaar 1991 t/m 2015 type 2 takt (E1/E2)
Bouwjaar 2000 t/m 2019 type 4 takt (E1/E2/E4)
Bouwjaar 2006 t/m 2019 type 4 takt 25km (E2/E4)
i
Ik heb een 4T 25km uit 2007

Advertisement - register to remove this