Piaggio zip waterschade

Hoii, ik heb een ongeluk gehad met mijn zip en toen is hij in de sloot terecht gekomen. Voor hoeveel zou ik hem ongeveer kunnen verkopen, want het blok en kabelboom zijn stuk.

Zip 4 takt 2012 brom
 
Advertisement - register to remove this

Dit is wat de gek ervoor geeft.
Zou hij all-risk verzekerd zijn, zou hij gezien de leeftijd waarschijnlijk total loss verklaart worden.

Maar heb je niks proberen te redden door alles open te maken en de kabelboom eventueel gedroogd met een Fohn, olie uit het blok en overbrenging gehaald en de cilinder carburateur etc.... verwijderd?
Daarmee had je eventueel een groot deel van de schade kunnen beperken.

Wat is er verder nog stuk/defect/verbogen aan de scooter door de val?
 
Dit is wat de gek ervoor geeft.
Zou hij all-risk verzekerd zijn, zou hij gezien de leeftijd waarschijnlijk total loss verklaart worden.

Maar heb je niks proberen te redden door alles open te maken en de kabelboom eventueel gedroogd met een Fohn, olie uit het blok en overbrenging gehaald en de cilinder carburateur etc.... verwijderd?
Daarmee had je eventueel een groot deel van de schade kunnen beperken.

Wat is er verder nog stuk/defect/verbogen aan de scooter door de val?
Ik heb hem naar een scooterwinkel gebracht en die zeiden dat hii total loss is.
Zelf heb ik er niks aan gedaan.

Verder weet ik alleen dat alles een beetje beschadigd is. Maar ik heb geen idee of alle ledjes enz het nog doen.
 
Tja inderdaad dat is wat ik reeds zei, als dit alles officieel en professioneel gerepareerd moet worden kost dit veel meer dan de scooter waard is.
Hoe langer het water in de scooter blijft hoe groter de schade.
Zijn er al een paar dagen overheen gegaan kun je de motor wel afschrijven.
Dus je kunt de scooter in z;n geheel verkopen of kiezen om de onderdelen die nog in orde zijn los te verkopen.
Frames zijn denk ik wel gewild door mensen met een WOK, als dit tenminste nog recht is.
Alleen jammer dat het een 4-takt is, ik denk dat als het een 2-takt frame was je het zo kwijt zou zijn, misschien vandaag al.
 
Tja inderdaad dat is wat ik reeds zei, als dit alles officieel en professioneel gerepareerd moet worden kost dit veel meer dan de scooter waard is.
Hoe langer het water in de scooter blijft hoe groter de schade.
Zijn er al een paar dagen overheen gegaan kun je de motor wel afschrijven.
Dus je kunt de scooter in z;n geheel verkopen of kiezen om de onderdelen die nog in orde zijn los te verkopen.
Frames zijn denk ik wel gewild door mensen met een WOK, als dit tenminste nog recht is.
Alleen jammer dat het een 4-takt is, ik denk dat als het een 2-takt frame was je het zo kwijt zou zijn, misschien vandaag al.
Ja helaas wel, weet je misschien hoeveel ik er voor in zn geheel voor kan vragen of eventueel los in onderdelen.
Heeft geen wok.
 
Tsja wat heb je gekregen van de verzekering? Voor 100 euro wil ik hem gerust oppikken maar daar houd het volgens mij ook ver op.... op marktplaats bied half nederland je 300 euro en na jaar komt nog niemand opdagen
 
Er mist gewoonweg teveel info om er een goed beeld van te kunnen krijgen v.w.b. de onderdelen...
Ik zeg dus (vooralsnog) gewoon de sloopprijs, wat eigenlijk neerkomt op zo'n € 100 t/m 150,00!
Het ligt er dus aan hoelang het ondergedompelde bad avontuur precies geduurd heeft!

Denk dat je voor het frame plus bijbehorend kentekengebeuren iets meer kan vragen aangezien de Zipjes een voorkeur genieten bij div scooter enthousiasten onder ons! Aangezien het motorblok zelf en div naar de klote zijn zoals je zelf aangeeft, is dit eerlijk gezegd het enige wat nog wat euro's kan opleveren!

De kunststof kappen (set) en dergelijke welke heel zijn kunnen ook wat opleveren als alle ophangpunten in orde zijn en er geen scheuren aanwezig zijn!
 
Last edited:
Back
Top