Piaggio zip vraag bout van uitlaat afgebroken, wat nu

superkenny

Well-Known Member
Hoi iedereen,

Ik heb hier thuis een piaggio zip staan en die heeft 1 bouwtje dat afgebroken is op de plek waar je de uitlaat vast zet op de cilinder, nu is mijn vraag hoe kan ik dat oplossen of moet je voor deze te maken een nieuwe cilinder kopen.

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hoi iedereen,

Ik heb hier thuis een piaggio zip staan en die heeft 1 bouwtje dat afgebroken is op de plek waar je de uitlaat vast zet op de cilinder, nu is mijn vraag hoe kan ik dat oplossen of moet je voor deze te maken een nieuwe cilinder kopen.

Mvg
nee ik heb dat ook gehad. dat zijn tapeinden wat in de cilinder zitten. als je geluk hebt krijg je hm er nog uitgedraait. anders heb je pech...
gr. Justin
 
ja , daar heb je wat aan :rolleyes:

je kunt proberen het stukje er nog uit te krijgen ,maar het breekt niet voor niets af natuurlijk..

bij het vastdraaien knapt ie af als je deze fout en/of te vast aandraait , dan zal het stukje wat erin zit nog gewoon los zitten..

echter als het draad in de cilinder al slecht is of het gebeurd met los draaien dan is de kans dat dit nog los komt vrijwel nul..

dan moet je uitboren , bij een piaggio is dit zeer lastig , dus moet de cilinder eraf , maar dat is maar letterlijk 10 minuten werk , en makkelijker dan dat geklooi onder de scooter.

als je de cilinder eraf hebt kun de deze in de bakschroef zetten en uitboren en weer opnieuw tappen (m6) en dan weer nieuwe tapeindjes erin zetten.
 
Je kan proberen er een moertje op te leggen. De moer aan de binnenkant dicht lassen (aan de afgebroken bout) en dan eraf proberen te draaien.

Linkse tap oid gaat bij zoon klijne maat in dit geval niet werken...
 
zou opzich wel kunnen ,alleen knapt het vaak niet voor niks af..

bedenk je ook even dat als je een moer erop zou kunnen lassen dat die warm word , en dus uitzet , en dus nog vaster gaat zitten hoogstens..
 
Bedankt !!

Bedankt allemaal voor jullie hulp! Ik vind het zeer leuk dat zoveel mensen hier hun best doen om een reactie te geven. Nu het is zo dat ik zelf de moer niet heb over gedraaid ! Ik heb deze scooter van iemand over genomen en hij had dit al toen ik hem kocht. Dus dacht ik even informeren of dit op te lossen valt zonder de aankoop van een nieuwe cilinder. Maar dus alle bedankt voor de hulp !! Ik had dit brommertje gekocht voor men vriendin, ik zelf rij op een Gilera Dna en vind deze best een leuke scooter-bike.

Met vriendelijke groeten,
Super Kenny

Ps nog een kleine vraag even snel, stel dat ik op mijn gilera een uitlaat wil steken van het merk Tecnigas moet ik dan verder nog aanpassingen doen of kan ik die gewoon steken zonder dat ik nog iets anders moet aanpassen. Want ik zou graag een full chrome steken maar heb niet veel zin om meer dan de uitlaat aan te passen.... zonder dat ik trekvermogen of snelheid verlies.
 
als je alles monteerd, doe op alle bouten en moeren dan even wat kopervet.
dan breken ze in ieder geval niet zomaar meer af;)
 
Info gevraagd over een probleem bij piaggio zip

Hoi,..

Ik heb volgende bijkomende vraag over een Piaggio zip, als ik de gashendel tijdens het rijden half open draai rijd de brommer goed door, maar eens ik de gashendel volledig open draai wil hij eerst bijna stil vallen en dan trek hij terug op maar verminderd de snelheid. Kan iemand mij zeggen waar ik dit probleem kan vinden en hoe best op te lossen. alvast bedankt !!

Super Kenny
 
Kan ook door vuil of water komen dat in je carb. zit, of doordat het luchtfilter er niet goed opzit.

heb wel gezien dat de luchtfilter vuil is, kan dit het ook doen?? want zou echt niet snappen anders hoe het kan hoor, nooit iets opgefokt aan die scooter alles is nog zoals hij ooit gebouwd is. zal als het niet door vuile filter komt alles nog is nakijken, met de carbu terug te regelen is het al wel pak beter maar nog niet gedaan
 
Carburateur reinigen, sproeiers even doorblazen met luchtpistool, alles netjes weer monteren, zorgen dat hij goed over/in je spruitstuk zit (en vast zit), en dat je luchtfilter ook degelijk op je carburateur gemonteerd zit. Als het daarmee niet is opgelost -> grotere sproeier.
 
bedankt

Carburateur reinigen, sproeiers even doorblazen met luchtpistool, alles netjes weer monteren, zorgen dat hij goed over/in je spruitstuk zit (en vast zit), en dat je luchtfilter ook degelijk op je carburateur gemonteerd zit. Als het daarmee niet is opgelost -> grotere sproeier.


Thanks !! Zal dit doen en laat nog iets weten. bedankt voor de hulp.

Mvg super kenny
 
Back
Top