Wat voor kabeltje denk je dan aan bijvoorbeeld? Ik zou niet zo snel aan valse lucht denken omdat dat niet veel effect op het stationair lopen heeft, tenzij hij ergens een massief scheurtje opgelopen heeft.
Het luchtfilter zit aan de linkerkant op de Zip, en vooral met de iGet blokken is het vaak zo dat er olie in het luchtfilter kan komen. OP zegt dat de scooter op de linkerkant is gevallen. Zwaartekracht verteld me dat het olie naar het luchtfilter gaat- de scooter krijgt minder lucht door het doorweekte luchtfilterelement. Rijden is geen probleem aangezien hij dan meer lucht trekt. Ik vermoed dat OP ook vermogensverlies heeft.
Mocht dat het niet zijn, dan zou ik kijken naar de carb afstelling (stationairschroef + luchtschroef).
Als het luchtfilter eraf zit, dan hoort hij nog steeds te lopen, ook stationair. Het verschil zit hem dan dat als men gaat rijden, dat hij vermogensverlies heeft.
Ik bevestig iemand zijn gedachtegang (die van
@Giodam) zodat OP eerst daar gaat kijken en niet zijn tijd verspilt aan het checken van de benzinetoevoer en de vacuumkracht, zoals jij suggereert (want waarom start en rijdt hij dan wel :x?).
No hard feelings tho