Piaggio zip type 3

Davisriejumrx

New Member
Ik heb een Piaggio zip type 3 70cc waarvan alleen het remlicht en de toeter het doet. De rest doet het niet, denk aan knipperlichten voorlicht en t dashboard. Waaraan kan dit liggen? Zit een nieuwe kabelboom in en is niet in geknipt. En werkend van de scooter gedemonteerd.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik niet de heletijd mensen heb die naar me schreeuwen dat k me verlichting moet aan doen
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al gemeten of je spanning op je fitting van je koplamp hebt , en dan zo terug meten naar je schakelaar . Doet je achterlicht het wel?
 
Heb je misschien de oliesensor afgekoppeld omdat je zelf mixt voor diie 70cc?
Verder zoals Arie ook al vroeg, spanning meten bij de koplamp en als je daar niks meet op de grijze draad bij je spanningsregelaar via de backprobe methode en lopende motor.
Doet je elektrische choke het, maw hoor je het stationair toerental terugvallen na enkele minuten?
Welk bouwjaar is jouw " type 3" en heb jij een 5 polige of een 8 polige spanningdregelaar?
 
Heb je misschien de oliesensor afgekoppeld omdat je zelf mixt voor diie 70cc?
Verder zoals Arie ook al vroeg, spanning meten bij de koplamp en als je daar niks meet op de grijze draad bij je spanningsregelaar via de backprobe methode en lopende motor.
Doet je elektrische choke het, maw hoor je het stationair toerental terugvallen na enkele minuten?
Welk bouwjaar is jouw " type 3" en heb jij een 5 polige of een
Heb je misschien de oliesensor afgekoppeld omdat je zelf mixt voor diie 70cc?
Verder zoals Arie ook al vroeg, spanning meten bij de koplamp en als je daar niks meet op de grijze draad bij je spanningsregelaar via de backprobe methode en lopende motor.
Doet je elektrische choke het, maw hoor je het stationair toerental terugvallen na enkele minuten?
Welk bouwjaar is jouw " type 3" en heb jij een 5 polige of een 8 polige spanningdregelaar?
De oliesensor is doorverbonden, ik heb geen spanning op de voorlamp, choke doet het wel, ik heb 8 polige spanningsregelaar
Post automatically merged:

Heb je al gemeten of je spanning op je fitting van je koplamp hebt , en dan zo terug meten naar je schakelaar . Doet je achterlicht het wel?
Achterlicht brand niet, alleen met remmen
 

Attachments

  • 6C7F1B02-12F6-4FDA-9E8F-6ED85A6A5CD8.jpeg
    6C7F1B02-12F6-4FDA-9E8F-6ED85A6A5CD8.jpeg
    104.7 KB · Views: 13
H
Verder zoals Arie ook al vroeg, spanning meten bij de koplamp en als je daar niks meet op de grijze draad bij je spanningsregelaar via de backprobe methode en lopende motor.
Omdat de choke het wel doet zul je daar welspanning meten neem ik aan, als dit zo is, kijk of beter meet de grijze draad na tussen de spanningsregelaar en de aan- uitschakelaar van je verlichting.
 
Last edited:
H

Omdat de choke het wel doet zul je daar welspanning meten neem ik aan, als dit zo is kijk of beter meet de grijze draad na tussen de spanningsregelaar en de aan- uitschakelaar van je verlichting.
En als k daar geen spanning meet? Is spanningsregelaar kapot? En als k daar wel wat meet en na de schakelaar niet dan is de schakelaar kapot?
 
Op de grijze draad van de spanningsregelaar moet spanning staan, want je beweert immers dat je elektrische choke werkt.

De choke krijgt namelijk dezelfde spanning als je verlichting en als je choke het doet, krijgt hij dus ook spanning.
MAW er moet ook spanning staan op de grijze draad bij je spanningsregelaar.

Dus als we dan verder meten en je op de grijze draad bij de aan- uitschakelaar van de verlichting wel spanning meet en erachte op de geel/zwarte draad niet, bij ingeschakelde schakelaar, zit het probleem dus in de schakelaar zelf.
Meet je geen spanning op de grijze draad van de aan- uitschakelaar van de verlichting zit er een slecht contact of onderbreking in die deze grijze draad tussen spanningsregelaar en schakelaar.
 
Op de grijze draad van de spanningsregelaar moet spanning staan, want je beweert immers dat je elektrische choke werkt.

De choke krijgt namelijk dezelfde spanning als je verlichting en als je choke het doet, krijgt hij dus ook spanning.
MAW er moet ook spanning staan op de grijze draad bij je spanningsregelaar.

Dus als we dan verder meten en je op de grijze draad bij de aan- uitschakelaar van de verlichting wel spanning meet en erachte op de geel/zwarte draad niet, bij ingeschakelde schakelaar, zit het probleem dus in de schakelaar zelf.
Meet je geen spanning op de grijze draad van de aan- uitschakelaar van de verlichting zit er een slecht contact of onderbreking in die deze grijze draad tussen spanningsregelaar en schakelaar.
Ik begrijp t, ik ga vandaag ff meten en laat jullie het weten bedankt voor jullie reacties
 
Back
Top