Piaggio zip type 3 2t opvoeren

Status
Not open for further replies.
Ik heb een vraagje over hoe ik mijn zip een stuk sneller kan laten lopen mijn setup is

70cc Malossi sport gietijzer cilinder
7.4gram Malossi rollen
17.5 carburateur dellorto
Witte druk veer ( geel loop hij niet goed op ivm overtoeren ondanks veel zwaardere rollen)
Sport membraan
Malossi multivar Vario
Sito plus uitlaat
Sproeier 82
Ondanks dit alles loopt hij max 50km per uur Vario ring is er ook al uit,andere bobine geprobeerd maar nog niet veel resultaat dus ik vroeg mij af hoe het beter zou kunnen aangezien er over de zip type 3 vrij weinig bekend is ik krijg dinsdag ook een yasuni r binnen misschien dat het iets verschil gaat maken kwa snelheid , ik hoop op een paar goede tips Gr. Nick
 
Advertisement - register to remove this

Durf te wedden dat de uitlaat de boel tegenhoudt. Met Yasuni R en lichtere rollen moet hij zelfs autowheelies kunnen maken.

Controleer meteen of de prop bij je Yasuni R al eruit ligt anders deze ook eruit halen.

Heb vroeger ook een Zip Type 3 gehad met een DR70, Yasuni R en een 19mm carb. Liep als een beest.

Heb nu ook een ZIP Fast Rider. Zelfde blok als Type 3. Had eerst een stage 6 racing 50cc eronder liggen, ook met een Yasuni R. Liep 85+.

Ps, verander even je titel dat het niet om een snor gaat. Volgens mij is het verboden hier om over het opvoeren van snorscooters te hebben.
 
Last edited:
Top! Bedankt man ik ben al een jaar alles aan het proberen alles nieuw eronder gezet maar alleen de 70cc gaf een beetje meer power voorderest weinig resultaat ik hoop dat de uitlaat het verschil gaat maken prop ga ik eruit halen ik weet alleen niet of de prop in de demper er ook uit moet ?, in ieder geval bedankt voor je reactie Gr. nick
 
Top! Bedankt man ik ben al een jaar alles aan het proberen alles nieuw eronder gezet maar alleen de 70cc gaf een beetje meer power voorderest weinig resultaat ik hoop dat de uitlaat het verschil gaat maken prop ga ik eruit halen ik weet alleen niet of de prop in de demper er ook uit moet ?, in ieder geval bedankt voor je reactie Gr. nick
Welke merk drukveer trouwens? Voor Piaggio heb je in ieder geval geen gele kleur van Malossi. Alleen wit, groen paars, blauw en zwart. Wit zou voldoende moeten zijn.

Laat maar weten wat het is geworden met de Yasuni R. Anders kijken we gewoon verder. Ps vergeet ook je sproeier niet. Moet waarschijnlijk wat hoger met je nieuwe uitlaat straks.
 
Malossi wit , die zat bij de Malossi multivar Vario , scooter zaak gaf me eerst een rode Malossi maar die paste niet en op k Parts of zandri kan ik niks vinden behalve de witte .. en aangezien de maten van de type 3 net anders zijn dan een zip 2000 is het een gok nemen ik heb er in totaal al 4 besteld en alle 4 was het niks .. of het paste niet of hij was gewoon te kort waardoor er echt geen prestaties meer waren .. ik had ook een nieuwe koppeling + poelie besteld voor de zip 2000 origineel maar dat paste ook niet behalve de clutch die paste wel op de huidige poelie en er zitten nu trouwens paarse trekveertjes in Gr. nick
 
Malossi wit , die zat bij de Malossi multivar Vario , scooter zaak gaf me eerst een rode Malossi maar die paste niet en op k Parts of zandri kan ik niks vinden behalve de witte .. en aangezien de maten van de type 3 net anders zijn dan een zip 2000 is het een gok nemen ik heb er in totaal al 4 besteld en alle 4 was het niks .. of het paste niet of hij was gewoon te kort waardoor er echt geen prestaties meer waren .. ik had ook een nieuwe koppeling + poelie besteld voor de zip 2000 origineel maar dat paste ook niet behalve de clutch die paste wel op de huidige poelie en er zitten nu trouwens paarse trekveertjes in Gr. nick

Ja 2-takt onderdelen en met name voor oudere piaggio blokken beginnen langzamerhand uit te sterven. Ik had daar laatst ook erg veel moeite mee toen ik een drukveer wilde bestellen. Rode malossi drukveer voor Piaggio ZIP heb je niet. Als ik me niet vergis heb je een poeliemaat van 134mm. MHR drukveer wit is iets sterker dan standaard. Dan heb je groen, paars en blauw.


Samen met de witte heb je niet meer dan deze boven drie drukveren nodig. Maar zoals gezegd moet wit voldoende zijn en anders misschien nog groen.

Heb zelf nu ook de groene zitten in mijn zipje.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top