Piaggio zip Trilt hulp nodig

Ptsd

Member
Beste als ik 15+ rij dan voel ik een irritante trilling in mijn treeplank dus de trilling komt van mijn voorwiel iemand enige idee wat dit kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Beste als ik 15+ rij dan voel ik een irritante trilling in mijn treeplank dus de trilling komt van mijn voorwiel iemand enige idee wat dit kan zijn
Heb je dit altijd al gehad of is het sinds kort? Zou van alles kunnen zijn.. scheve velg, voorvork, lagers van alles. Zips zijn sowieso niet de stevigste en stabiele scooters dus het zou ook gewoon normaal kunnen zijn.
 
Beste Rob omdat ik dat denk als u het beter weet gelieve mij dat dan even te zeggen kan ik het meteen na kijken;)
Zoals C-Row ook schrijft zal een trilling bij 15 km/hr eerder van de motor afkomen dan van het voorwiel. Bij 15 km is trilling door het voorwiel praktisch onmogelijk. Als het bijvoorbeeld komt door een niet goed uitgebalanceerd wiel dan heb je een veel hogere snelheid nodig om dit te merken. En je schrijft dat je het in de treeplank voelt en DUS het voorwiel is. ??? De treeplank maakt deel uit van het achtergedeelte van de scooter en trilling wordt dus bijvoorbeeld goed doorgegeven door het motorblok. Het is dus eerder aannemelijk dat trilling wordt veroorzaakt door het motorblok. Om daar zo even een oorzaak voor aan te geven is niet zo simpel op afstand en zonder iets te horen of voelen. Dat kan heel veel oorzaken hebben. Maar het kan ook een los getrild onderdeel zijn dat z'n resonantie doorgeeft aan het frame.
 
Heb je dit altijd al gehad of is het sinds kort? Zou van alles kunnen zijn.. scheve velg, voorvork, lagers van alles. Zips zijn sowieso niet de stevigste en stabiele scooters dus het zou ook gewoon normaal kunnen zijn.
Sinds kort maar als er een kleine slagje in mijn velg zit wat niet te zien is zou dit de oorzaak dan kunnen zijn?
Post automatically merged:

Ik moet @Rob105 wel gelijk geven als het probleem in je voorwiel zit, zou je het eerder in je stuur voelen dan in je treeplank.
Oh oké waar zou ik het beste controleren dan?
 
Zet hem eens op de standaard en voer het gas op. Als hij ook dan trilt weet je in ieder geval zeker dat het niet voorin zit, althans niet je voorwiel. Het kan nog steeds een onderdeel zijn dat los zit en de trilling veroorzaakt, dus ook voorin. Als je dan ook trilling hebt zul je moeten kijken en voelen waar het vandaan komt. Dit kun je echt alleen maar zelf ter plekke doen.
 
Back
Top