Piaggio zip stottert

Pertjee

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een piaggio zip brom uit 2017 met 4300 kilometers op de teller. Paar maanden geleden gekocht toen die denk ik rond de 3500 kilometers zat. Ik heb het volgende erop laten installeren:

Malossi multivar
6.5 Gram rollen
Sproeier 78

Ik heb er plezier van maar iets stoort mij. De scooter stottert bij vol gas, bij een koude motor meer dan bij een warme dat wel. Vol gas bij een warme motor loopt die minder goed dan 3/4 gas. Nu is mijn vraag moet ik hem verlagen naar sproeier 76? Ik zal morgen even naar de bougie kijken wat die zegt. Ik heb ook wat rondgekeken en het zou ook kunnen dat ik misschien de carburateur een keer moet schoonmaken omdat hij bij de vorige eigenaar lang stil heeft gestaan. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

stotteren of inhouden? Ik heb zelfde setup met sproeier 84 en luchtschroef op 2,5 slag. Dit kan bij jou anders zijn, maar toch niet kleiner dan 78 in ieder geval. Carburateur schoonmaken is nooit verkeerd trouwens. Wat is je top snelheid? Hier 70 op de teller als die goed warm is. Heb je trouwens een brom begrensd op 25km/h?
 
Last edited:
Dag allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal binnenkort wel de bougie gaan vervangen even kijken wat ik heb qua gereedschap dan zal ik wel wat laten weten!
 
Nieuwe bougie zit erin en eigenlijk nergens meer last van :)
Dit was de oude bougie, misschien dat jullie iets opvalt aan de bougie?
 

Attachments

  • Bougie.jpg
    Bougie.jpg
    117.5 KB · Views: 25
Back
Top