Piaggio Zip start slecht en rijdt slecht weg bij koude motor

MartijnVanS

New Member
Mijn piaggio zip 4t start slecht bij het begin. Moet altijd 30 seconde lang de elektrische start gebruiken voordat hij het doet, maar doet het wel altijd. Als ik dan nog met een koude motor weg wil rijden dan valt hij steeds uit, tenzij je stotterend gas geeft.

Daarna rijdt hij wel goed op de warme motor.

Ligt dit misschien aan de elektrische choke? En hoe kan ik dit testen? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mijn piaggio zip 4t start slecht bij het begin. Moet altijd 30 seconde lang de elektrische start gebruiken voordat hij het doet, maar doet het wel altijd. Als ik dan nog met een koude motor weg wil rijden dan valt hij steeds uit, tenzij je stotterend gas geeft.

Daarna rijdt hij wel goed op de warme motor.

Ligt dit misschien aan de elektrische choke? En hoe kan ik dit testen? Alvast bedankt!
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik vermoed ook de choke persoonlijk dat die niet goed functioneert Omdat je ookal moeilijk start en dat je steeds gasmoet bijven dus brandstof moet blijven geven met een koude motor om het scootertje normaal te laten rijden. Dus ik denk dat je in die richting zou kunnen kijken wat is verder je setup sproeier maat?
 
Zou eerst neigen naar kleppen, dan bougie. In ieder geval niet 30 sec indrukken ivm warmteontwikkeling en dan is er snel meer kapot.
 
Heb sproeier 82 erin
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik vermoed ook de choke persoonlijk dat die niet goed functioneert Omdat je ookal moeilijk start en dat je steeds gasmoet bijven dus brandstof moet blijven geven met een koude motor om het scootertje normaal te laten rijden. Dus ik denk dat je in die richting zou kunnen kijken wat is verder je setup sproeier maat?
Zit sproeier 82 in en heb de carburateur volledig gereinigd in een elektrolysebad. Ook heb ik vorige week de luchtfilter nog vervangen.
 
t juiste sproeier voor een 50 cc is 78 of 80.groter hoeft niet hij zuipt onnodig of idd valt uit.hoe ver staat je luchtschroef open?laat m op testbank afstellen.Probeer eerst 2 x gas open trekken en dan pas electrisch starten.
Juist van het gas afblijven, heeft ook helemaal geen nut bij een cv carburateur. Constant vacuüm werkt alleen als de motor draait.
Als de vlotterkamer leeg zou zijn, een paar keer kicken met het contact uit, dan wordt er benzine doorgelaten door de op vacuüm werkende benzinekraan.
82 sproeier is veel te groot en een 84 helemaal.
Rijden zelf met 78 sproeiers.
Kijk je elektrische choke eens na.
Klepafstelling kan te klein zijn, kan je steeds groter sproeiers plaatsen maar dan doet hij het op een gegeven moment helemaal niet meer.
 
Back
Top