Piaggio Zip start problemen

Skrebby

New Member
Goedemorgen,

Sinds kort start mijn Piaggio Zip Iget van 2018 slecht.
Het duurt vrij lang voordat hij aanslaat. De startmotor gaat vrij lang rond voordat hij aanslaat.
Als hij aanslaat komt er veel rook uit de uitlaat.
Voorheen was het tikken en lopen.

Wat zou dit kunnen zijn? Hij heeft ongeveer 9000 km gereden.
 
Advertisement - register to remove this

Dit kan vanalles zijn vooral met zo weinig informatie.
Omdat je brandstofsysteem injectie is en daardoor meer betrouwbaar dan een carburateur zou ik beginnen met:
  1. Controleren of je bougie goed vonkt.
  2. Klepspeling controleren en indien nodig bijstellen.
 
Het is alleen met starten, koud en warm. Als hij eenmaal loopt dan merk je niks. Houdt niet in of zo en rookt dan ook niet meer.
 
Fijn dat je zo tevreden bent over je scooter als hij loopt, maar feit blijft dat je minder tevreden bent over het starten en hiervoor moeten je vanachter je beeldscherm kruipen en de armen uit de mouwen steken, anders raakt het niet opgelost, tenzij je de scooter naar de dealer brengt.
 
Hé Sparky, wat een lekker populair antwoord heb je.
Ik zal je even uitleggen waar forums voor zijn want ik denk dat jij dat nog niet zo goed begrijpt aan je antwoorden te lezen.

Op forums komen vaak mensen bijeen die veel verstand hebben van bepaalde dingen.
Bepaalde merken en types hebben vaak specifieke problemen. Bepaalde onderdelen die wellicht vaker defect gaan dan bij ander merken die naar bepaalde problemen kunnen leiden. En om te voorkomen dat ik een hele scooter uit elkaar haal en er dan pas achter kom dat ik bepaalde onderdelen moet bestellen en dan een paar dagen moet wachten haal ik die onderdelen liever vooraf in huis. Ik heb namelijk geen compleet magazijn thuis met onderdelen.

Mijn probleem zou namelijk ook aan de lambdasonde kunnen liggen. En als iemand dat hier had gemeld als veel voorkomend probleem wat bij deze storing past dan had ik wellicht dat ding al besteld. Ik had namelijk al wat dingen in bestelling staan zoals een complete onderhoud set met luchtfilter, bougie, olie etc.

Maar als ik zo jou onderschrift lees, "Meten is Weten, Gokken is Dokken.....Weet je niet hoe, Youtube is your friend!!!" is het misschien beter om je accountje hier te wissen of niet met nietszeggende antwoorden aan te komen en laat de mensen die het wel weten gewoon reageren.


Snapte?
 
Nou Skrebby je hoeft niet gelijk zo van leer te trekken , er is al rottigheid genoeg in de wereld . Sparky had je in de eerste post toch al optie's gegeven . En als de lambda sonde stuk is krijg je toch van je motor management lamp fout codes door . Waarschijnlijk als je die service beurt uitvoert zou het weer oke moeten zijn .
Mits je foutmeldingen hebt . Mijn eerste gedachte ging ook uit naar je bougie , of anders de klep seals die olie door laten..
 
@Skrebby:
Zoals ik het zie, krijg je netjes een aantal opties aangereikt waar je naar kan kijken.
Zou dat dan ook zeker doen.
Wanneer dit niet de oplossing is, kan je dit melden en kijken we verder naar andere mogelijkheden.
We zijn op dit forum bereidwillig om een ieder te helpen.
Het is echter niet erg handig om te reageren zoals je hebt gedaan, daar maak je geen vrienden mee.
@Sparky is geen nitwit, heeft verstand van zaken en weet echt wel waar hij het over heeft.
 
Back
Top