Piaggio Zip start niet

Manolito M.

Manolito M.
Hallo,

Mijn Piaggio Zip start namelijk niet.
Ik heb mijn scooter helemaal uiteengehaald tot de kader.
Behalve mijn motorblok. Deze heb ik namelijk helemaal afgespoten om het vuil eraf te doen. Nu heb ik mijn scooter weer half ineengestoken. Maar nu wil hij niet starten.

Aangezien ik onderdelen kwijt ben voor mijn gaskabel voor in de carburateur heb ik voorlopig de gasnaald en de diaphragm piston erin gestoken zonde de gasschijfveer en de drukveer en zonder kabel om te zien of hij starte, maar helaas. Ik heb mijn carbu. en membraam al uitspoten. maar nog niets. Hoe zou dit kunnen komen?

grt Manolito
 
Advertisement - register to remove this

Zou dit zoveel kwaad kunnen?

grt

Als ik mijn scooter net heb gewassen (in een wasbox bij een tankstation) komt er ook vaak wat water in. Dan stottert die in het begin heel veel en ooit heb ik 15 minuten moeten wachten en wat met het gas spelen (wel als die loopt natuurlijk) voordat ik fatsoenlijk weg kon rijden.

Ook heb ik ooit gehad dat ik nog zo'n 25km naar huis moest rijden en het ging erg regenen, mijn spatbordje wat voor de cilinder hangt en het stukje wat uit de underseat komt, zit normaal tegen elkaar aan en zou dus geen regen door komen. Omdat ik mijn scooter verhoogd heb staat dit open en was er best veel water in de ontsteking gekomen, heb ongeveer een week stotterend rondgereden.

Ben blij dat hij toen niet kapot was gegaan haha is een duur grapje (chipkey).
 
Back
Top