Piaggio Zip Sport cdi's Ducati

Sylvian033

New Member
Goedemiddag allemaal,

Ik heb sins kort een nieuwe Piaggio Zip gekocht en ben een beetje bezig geweest met het opvoeren ervan. Ik heb nu de vario ringen eruit gehaald maar het gaat nogsteeds erg langzaam dus ik wil een nieuwe CDI gaan aanschaffen.

Ik ben 2 cdi's tegengekomen, Ducati grijze stekker & Ducati gele stekker. Ik was benieuwd of jullie mij meer konden vertellen over de cdi's... Wat nou precies de verschillen zijn, wat de snelheden zijn, welke nou sneller is en welke jullie nou eigenlijk zelf zouden aanraden. Alvast bedankt allemaal!


Mvg,
Sylvian
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een piaggio new fly en mijn scooter gebruikt deze cdis ook..

Zo ver ik begrepen heb:


De zwarte (langfang kukosan) (heb je 2 soorten van, voor de brom en een voor de snor) De codering geeft aan welke versie je hebt..
Over het snor model kan ik je niet meer vertellen dan dat deze zwaarder is begrensd (anders begrensd) dan een bromversie..

Langfang Kokusan.

AC15 DZ50 LK22A
639986 15 08 3

AC15 A betekent BROM.
AC26 B betekent SNOR.

Begrensd ga je met een brom versie (zonder vario ring niet harder dan 52 km/u op de teller, ontgrensd zou deze ongeveer 70km/u op de teller moeten halen. Begrensd en met de vario ring erin gaat mijn scooter 45 - 47 km/u op de teller. De cdi werkt als volgd. Tot de 40km/u loop het blokje goed door, daarboven gaat hij het vermogen afbouwen (inhouden)

De snor versie is op een andere (lagere snelheid begrensd.. *wellicht dat je daarmee niet harder dan 30- 40 km/u op de teller kan zonder vario ring*

Dan heb je de ducati versies

De grijze is geheel ontgrensd en ga je 70km/u ermee (volgens mij laat deze ook hogere toeren toe)

Dan heb je de gele, begrensd zonder vario ring zal je denk ik ietsie sneller zijn dan met de langfang kokusan. Zo ongeveer 54-56km/u op de teller. Ontgrensd zal je er ongeveer 80km/u op de teller ermee moeten kunnen halen.


Je hebt ook nog eentje met een bruine stekker een een met een witte.
 
Last edited:
Back
Top