Piaggio zip Sp voorvork

youri44

Member
Beste forumleden, ik wil een Sp voorvork op me piaggio zip Ik wil niet de originele want zijn best duur ik heb gelezen dat je sommige voorvorken kunt omlassen welke voorvorken zijn dat en wat bedoelen ze met omlassen verkorte, verlengen of schroefdraad?
 
Advertisement - register to remove this

Dat zijn vooral de voorvorken van de piaggio hexagon piaggio skipper en de vespa modellen en het omlassen houd in dat je het bovenste gedeelte af zaagt en die van je orginele voorvork erop last ik zou het zelf wel afraden of het professioneel laten doen aangezien ze best vaak afbreken ik heb zelf ook een gehad en had mijne omgelast van een skipper en heb er nooit problemen mee gehad behalve dat ik geen km teller kabel kon aansluiten en dat ik orginele sp velgen wou maar dat niet ging ivm wielnaaf ik heb geprobeerd om te zetten maar dan liep die zwaar aan dus denk dat hexagon beter zou zijn als je evt orginele velgen zou willen en het orginele sp spatbord past er niet op dus zou je zelf aanpassingen moeten maken aan de vork om die passend te maken
 
Dat zijn vooral de voorvorken van de piaggio hexagon piaggio skipper en de vespa modellen en het omlassen houd in dat je het bovenste gedeelte af zaagt en die van je orginele voorvork erop last ik zou het zelf wel afraden of het professioneel laten doen aangezien ze best vaak afbreken ik heb zelf ook een gehad en had mijne omgelast van een skipper en heb er nooit problemen mee gehad behalve dat ik geen km teller kabel kon aansluiten en dat ik orginele sp velgen wou maar dat niet ging ivm wielnaaf ik heb geprobeerd om te zetten maar dan liep die zwaar aan dus denk dat hexagon beter zou zijn als je evt orginele velgen zou willen en het orginele sp spatbord past er niet op dus zou je zelf aanpassingen moeten maken aan de vork om die passend te maken
Oké bedankt je heb me goed geholpen dan zal ik een hexagon voorvork om laten lassen dus houd in gewoon het schroefdraad ? Is de hexagon wel even lang als de Sp want wil wel de zelfde look dat de wiel ver naar voren staat
Post automatically merged:

Oké bedankt je heb me goed geholpen dan zal ik een hexagon voorvork om laten lassen dus houd in gewoon het schroefdraad ? Is de hexagon wel even lang als de Sp want wil wel de zelfde look dat de wiel ver naar voren staat
En zou je bij de hexagon wel je km kabel kunnen aansluiten ?
 
Oké bedankt je heb me goed geholpen dan zal ik een hexagon voorvork om laten lassen dus houd in gewoon het schroefdraad ? Is de hexagon wel even lang als de Sp want wil wel de zelfde look dat de wiel ver naar voren staat
Post automatically merged:


En zou je bij de hexagon wel je km kabel kunnen aansluiten ?
Nee, als je gaat omlassen en je wil een werkende kilometerteller hebben en eventueel echte zip sp velgen dan moet je een Vespa S voorvork hebben. En dan kun je met een Vespa S km kabel de boel werkend krijgen. Maar ik wil niet een spelbreker zijn hoor maar mensen die kunnen omlassen denken ook ineens dat ze een goudmijn hebben en vragen er tegenwoordig serieus geld voor. Tel daarbij op dat de Vespa vorken ook ineens van goud lijken te zijn gemaakt aan de prijzen te zien. Dan ben je aan het eind van de rit net zo duur uit. Als je het zelf eventueel zou kunnen kun je er wel wat op besparen. Voor 300 euro heb je een complete rechte vork waar je van weet dat ie past. En dat je stuurslot werkt, want dat slijpen veel van de omlassers eraf om 1 of andere reden. Heb nog een complete originele sp voorvork liggen als je eventueel interesse hebt. Dan kan ik je nog wel helpen met monteren enzo ook
 
Nee, als je gaat omlassen en je wil een werkende kilometerteller hebben en eventueel echte zip sp velgen dan moet je een Vespa S voorvork hebben. En dan kun je met een Vespa S km kabel de boel werkend krijgen. Maar ik wil niet een spelbreker zijn hoor maar mensen die kunnen omlassen denken ook ineens dat ze een goudmijn hebben en vragen er tegenwoordig serieus geld voor. Tel daarbij op dat de Vespa vorken ook ineens van goud lijken te zijn gemaakt aan de prijzen te zien. Dan ben je aan het eind van de rit net zo duur uit. Als je het zelf eventueel zou kunnen kun je er wel wat op besparen. Voor 300 euro heb je een complete rechte vork waar je van weet dat ie past. En dat je stuurslot werkt, want dat slijpen veel van de omlassers eraf om 1 of andere reden. Heb nog een complete originele sp voorvork liggen als je eventueel interesse hebt. Dan kan ik je nog wel helpen met monteren enzo ook
En hoeveel voor die vork ?
 
Nee, als je gaat omlassen en je wil een werkende kilometerteller hebben en eventueel echte zip sp velgen dan moet je een Vespa S voorvork hebben. En dan kun je met een Vespa S km kabel de boel werkend krijgen. Maar ik wil niet een spelbreker zijn hoor maar mensen die kunnen omlassen denken ook ineens dat ze een goudmijn hebben en vragen er tegenwoordig serieus geld voor. Tel daarbij op dat de Vespa vorken ook ineens van goud lijken te zijn gemaakt aan de prijzen te zien. Dan ben je aan het eind van de rit net zo duur uit. Als je het zelf eventueel zou kunnen kun je er wel wat op besparen. Voor 300 euro heb je een complete rechte vork waar je van weet dat ie past. En dat je stuurslot werkt, want dat slijpen veel van de omlassers eraf om 1 of andere reden. Heb nog een complete originele sp voorvork liggen als je eventueel interesse hebt. Dan kan ik je nog wel helpen met monteren enzo ook
ken u msschn de maten om het om te lassen?
 
ken u msschn de maten om het om te lassen?
Je meet de vork op die eruit komt en dat is de maat die je moet hebben voor je nieuwe vork. Dus is je vork bijvoorbeeld 50cm lang vanaf het balhoofd tot de bovenkant en je nieuwe vork 75cm, dan zul je dus ergens 25cm er tussen uit moeten slijpenen zorgen dat je met het bovenste deel van je oude vork op dezelfde 50cm lengte uitkomt met je nieuwe vork. Dit zijn voorbeeld maten he, want dat scheelt per vork hoelang die balhoofdbuis is
 
Dankjewel!
Je meet de vork op die eruit komt en dat is de maat die je moet hebben voor je nieuwe vork. Dus is je vork bijvoorbeeld 50cm lang vanaf het balhoofd tot de bovenkant en je nieuwe vork 75cm, dan zul je dus ergens 25cm er tussen uit moeten slijpenen zorgen dat je met het bovenste deel van je oude vork op dezelfde 50cm lengte uitkomt met je nieuwe vork. Dit zijn voorbeeld maten he, want dat scheelt per vork hoelang die balhoofdbuis is

Dankjewel
 
Back
Top