Piaggio Zip SP 98 circuit Scooter

japporaiden

Well-Known Member
Hallo iedereen .

Ik ben Jasper, 19 Jaar jong en vol op bezig met scooters.

De meesten mensen hier zullen mij wel kennen van de SBO heb in 2010 als sbo official het jaar door gemaakt . En in 2011 mee gereden in de scooterspecial. Hier in een 5'e plaats mee behaald .

Genoeg over mij meer over de scooter.

Het betreft een zip sp 98
Ik heb de oorspronkelijke scooter van iemand gekocht uit hilversum,Toen was een zeerzeker wrak.
Hier helaas geen foto meer van .


Een aantal foto's van hoe de scooter er nu bij staat.




Wegligging en remmen :
* schokbrekers stage 6 RT _ HK aangepast
* Dunlop TT91
* hebo stalen rem leiding
* polini street zwevende remschijf
* Malossi MHR remblokken



Motorisch :

* Carter gekotterd en getuned (zelf gedaan)
* krukaslagers polini
* Teflon krukaskeerringen
* MHR speed cilinderkit tuned door DEjager
* DDL losse binnenkop
* krukas Stage 6 RT titanium drijfstang
* variateur polini 9 roller evo 3
* Poelieset overrange + snaar 2012
* malossi torsion controller
* malossi delta clutch
* koppelingshuis stage 6 rt
* malossi primaire vertandingsset 16/37
* secundair 14-48
* vertandingsdekse orgineel aangepast met lagers Stage6
* membraan VL13 tuned
* 19mm black edition geflowd en getuned
* malossi 19mm recht spruitstuk
* malossi E13
* Malossi Eprom ontsteking +verzwarings plaat
* polini waterpomp
* leonello radiateur (zelfde als malossi)
* uitlaat MHR team 06 met stage 6 rt pijp demper
 

Attachments

  • CIMG0116.jpg
    CIMG0116.jpg
    1.6 MB · Views: 70
  • CIMG0114.jpg
    CIMG0114.jpg
    1.9 MB · Views: 77
  • CIMG0112.jpg
    CIMG0112.jpg
    1.8 MB · Views: 55
Advertisement - register to remove this

Leuk weer een racer erbij, welke klasse ga je rijden komend jaar? Is die 16/14 vertanding niet te zwaar overigens...of ben je formaatje Dani Pedrosa? :)
 
Haha. Nee dat ben ik niet. Maar dit geeft wel 22'7 pk op rollen dus. En heb hem liever wat milder de bocht uit dat ik iets meer op het rechte end win. Heb wel al een aantal wedstrijden gereden. Vorig jaar spa 2x en assen en veldhovm. Dus weet al een beetje hoe ik rondjes moet rijden :p maar hoop dat dr 98 bevalt vorigen scoot was een 2000 mamelijk. We zullen het zien. Ben jij btw er ook bij pronk op 8 maart? gr
 
Ik ga mee met Pronk, 16 14 is echt te lang voor iedere baan in Nederland. Met 16/13 loopt mijn scooter al dik over de 140 in Croix en dat heb ik verder nog op geen enkele baan kunnen halen.
 
oke ja ik kan me daar idd wel iets bij voorstellen . maar ja als het me niet bevalt tijdens de training dan kan er altijd nog iets anders in :p

ding blijft wel echt gaan en voor een relatief beginnende rijder lijkt het me niet heel erg lekker mee rijden vind ik het belangrijkste .

reed op assen en veldhoven vorig jaar met 14 pk en toch kwam ik redelijk mee . dus verwacht niet zo heel veel problemen .

maargoed jullie hebben wel gelijk . :p

btw robbert kun je me die aim van je ni voor mooi prijsje fiksen :p
 
Last edited:
Haha. Nee dat ben ik niet. Maar dit geeft wel 22'7 pk op rollen dus. En heb hem liever wat milder de bocht uit dat ik iets meer op het rechte end win. Heb wel al een aantal wedstrijden gereden. Vorig jaar spa 2x en assen en veldhovm. Dus weet al een beetje hoe ik rondjes moet rijden :p maar hoop dat dr 98 bevalt vorigen scoot was een 2000 mamelijk. We zullen het zien. Ben jij btw er ook bij pronk op 8 maart? gr

Ik ben er niet bij op 8 maart helaas. Ik ben rustig aan mijn racer weer aan het opbouwen maar heb absoluut geen haast. Hoop dit jaar 1 of 2 'mooi weer' - races te kunnen rijden met een daglicentie. Zou dolgraag weer een heel seizoen willen rijden maar heb daar nu even geen tijd voor aangezien ik ongeveer 60 uur per week werk en een druk priveleven heb hehe.

Over die AIM heb ik je op FB een berichtje gestuurd, ik vind 100 euro wel een mooie prijs overigens :p
 
Back
Top