Piaggio zip snor 4takt 2016 setup

Semk

New Member
Hello people,

De winter komt er weer aan en ik wil graag mijn zip weer winter klaar maken .
Ik merk gewoon dat door de kou mijn scooter slecht start en slecht loopt met koude motor.
De scooter is altijd netjes onderhouden en staat bijna altijd binnen.
Ik ben eigenlijk opzoek naar de juiste setup voor mijn snor scooter.
Ik heb nu beide vario ringen eruit, sproeier 78 erin, en rollen ongeveer 7 (uit mijn hoofd).
Ik heb wel eens geprobeerd te veranderen in sproeier grootte, maar hierdoor liep de scooter niet beter (80,76)
Ik wil eigenlijk een snelheid rond de 43 behalen, dat vind ik net mooi.
Ik heb nu totaal geen trekkracht waar ik mij ook wel aan erger.
Is misschien een bromCDI met varioringen erin een betere optie?
Of op welke gram rollen moet ik mij richten ?

Ik zie graag een aantal reactie's tegemoet,
en eventueel een paar setups :)

Alvast erg bedankt !

Sem
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer heeft je scooter zijn laatste beurt gehad? Waarschijnlijk gaat dat het starten verbeteren.

Voor de rest helpen we helaas niet met het opvoeren van snorscooters.
 
Opvoeren van een snor daar gaan we je niet mee helpen..

Het klopt wel dat je sproeier 78 hebt en dat is voor de snor de beste sproeier.

Trekkracht is naar mijn idee niet zo spannend op dat blok.. Heb zelf een newfly 4t 2v (brom en ontgrensd).. En daar zit dezelfde onderdelen op.. En dat ding is als bromversie ook niet bepaald vooruit te branden.. Het komt erop neer dat uit het 50cc cilinder amper tot niks aan koppel in zit.
 
Wanneer heeft je scooter zijn laatste beurt gehad? Waarschijnlijk gaat dat het starten verbeteren.

Voor de rest helpen we helaas niet met het opvoeren van snorscooters.

De beurt moet ik nog geven, maar dit heeft toch niets te maken met mijn probleem ? De kleppen zijn laatst nog gesteld, scooter word goed bijgehouden..

Opvoeren van een snor daar gaan we je niet mee helpen..

Het klopt wel dat je sproeier 78 hebt en dat is voor de snor de beste sproeier.

Trekkracht is naar mijn idee niet zo spannend op dat blok.. Heb zelf een newfly 4t 2v (brom en ontgrensd).. En daar zit dezelfde onderdelen op.. En dat ding is als bromversie ook niet bepaald vooruit te branden.. Het komt erop neer dat uit het 50cc cilinder amper tot niks aan koppel in zit.

Nouja ik heb vrienden met een zip, die trekken al een stuk beter, maar ook met aangepaste cdi. Die van mij is echt niet vooruit te krijgen
 
De beurt moet ik nog geven, maar dit heeft toch niets te maken met mijn probleem ? De kleppen zijn laatst nog gesteld, scooter word goed bijgehouden..



Nouja ik heb vrienden met een zip, die trekken al een stuk beter, maar ook met aangepaste cdi. Die van mij is echt niet vooruit te krijgen

Ik vraag het betreffende de beurt omdat mensen soms gewoon met een vuil luchtfilter of aangekoekte bougie rondrijden. Daarom leek het me wel relevant :)
 
Back
Top