Piaggio zip opvoeren carburateur

Monic241

New Member
Hallo allemaal ik ben me dus aan het oriënteren op een scooter kopen. Heb al eerder een thread aangemaakt voor aankoop advies en nu heb ik wat vragen omtrent het opvoeren van een piaggio zip. Want wat kan je nou echt maximaal uit een 50cc blok 4 takt halen van een piaggio zip? Ik heb al veel gelezen over een andere cdi, en over begrenzers maar hoe zit het nou allemaal precies?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een ongeluks motorblok onder de piaggio zip 4t 2v brom want dat kreng gaat niet harder dan 60 op de teller en met pijn en moeite haalt die 70 na een dik halfuur warmrijden. Ben er niet over te spreken die zooi ik zou als ik jou was lekker een 2t piaggio zip kopen heb je dit gelazer ook niet.
 
Dus jullie adviseren mij eigenlijk om een 2 takt te halen? Vereist 2 takt niet meer onderhoud dan een 4 takt?
Post automatically merged:

Voor minimaal 300€ kun je 61 km/u halen

Voor minimaal 500€ kun je 80k/m u halen met pijn en moeite.

youtube > Joey schaar > klaar
Maar ik zie op joey schaar een ontgrenste cdi al voor 95 euro hoe kom je dan op 500 euro voor 80 km u?
 
Hallo allemaal ik ben me dus aan het oriënteren op een scooter kopen. Heb al eerder een thread aangemaakt voor aankoop advies en nu heb ik wat vragen omtrent het opvoeren van een piaggio zip. Want wat kan je nou echt maximaal uit een 50cc blok 4 takt halen van een piaggio zip? Ik heb al veel gelezen over een andere cdi, en over begrenzers maar hoe zit het nou allemaal precies?
een 2takt is niet nodig als je een redelijke snelheid wilt als je maar geen 4 takt injectie koopt ! dat zijn de nieuwe modellen is alleen maar troep en gezeik. ik zou zeggen koop een goede 4 takt op marktplaats en gebruik deze setup grijze ducati cdi erin ( of je cdi inzagen) sproeier 80 erin en 6.5 gram rollen varioring eruit en hij rijd 75 deze setup is misschien 120 euro
 
een 2takt is niet nodig als je een redelijke snelheid wilt als je maar geen 4 takt injectie koopt ! dat zijn de nieuwe modellen is alleen maar troep en gezeik. ik zou zeggen koop een goede 4 takt op marktplaats en gebruik deze setup grijze ducati cdi erin ( of je cdi inzagen) sproeier 80 erin en 6.5 gram rollen varioring eruit en hij rijd 75 deze setup is misschien 120 euro
Oh kijk aan bedankt! Ja ik had al wat gelezen over die iget modellen inderdaad. Is de setup ook mogelijk met een begrenzer?
 
Hallo allemaal ik ben me dus aan het oriënteren op een scooter kopen. Heb al eerder een thread aangemaakt voor aankoop advies en nu heb ik wat vragen omtrent het opvoeren van een piaggio zip. Want wat kan je nou echt maximaal uit een 50cc blok 4 takt halen van een piaggio zip? Ik heb al veel gelezen over een andere cdi, en over begrenzers maar hoe zit het nou allemaal precies?
Oh kijk aan bedankt! Ja ik had al wat gelezen over die iget modellen inderdaad. Is de setup ook mogelijk met een begrenzer?
ja maar begrenzer zijn in t algemeen erg duur
 
Ja ik zag op joeyschaar deze begrenzer staan: https://www.joeyschaar.nl/product/begrenzer-draadloos-vespa-piaggio-derbi-4takt-2v 200 euro is inderdaad aardig wat. Had deze site ook gevonden : https://www.begrenzer.nl/products.html#piaggioremote stonden ook wat begrenzers op.
ik zou hem kopen op begrenzer.nl het zijn de zelfde cdi’s met andere prijzen ook zou je de cdi zelf kunnen inzagen en er een kastje tussen solderen die je ook op afstand kunt bedienen het werkt hetzelfde en kost stukken minder volgensmij zijn die kastje ook te koop op begrenzer.nl . je zou natuurlijk ook een scooter kunnen kopen met een begrenzer die al opgevoerd is. de meeste 2ehands bromscooters op marktplaats zijn meestal opgevoerd richting de 70 kmp.*** EDIT *** ik zie net dat dmp ook een begrenzer heeft gemaakt ik had deze nog nooit eerder gezien volgensmij is die net op de markt ik zet hier de link https://www.zandri.nl/cdi-unit-afst...MI48Oax9G56wIVirt3Ch1MjgPpEAQYASABEgLq7vD_BwE. deze begrenzer zou hetzelfde moeten werken als die van begrenzer.nl voor veel minder geld.
 
ik zou hem kopen op begrenzer.nl het zijn de zelfde cdi’s met andere prijzen ook zou je de cdi zelf kunnen inzagen en er een kastje tussen solderen die je ook op afstand kunt bedienen het werkt hetzelfde en kost stukken minder volgensmij zijn die kastje ook te koop op begrenzer.nl . je zou natuurlijk ook een scooter kunnen kopen met een begrenzer die al opgevoerd is. de meeste 2ehands bromscooters op marktplaats zijn meestal opgevoerd richting de 70 kmp.
Oke harstikke bedankt ik zal het even aankijken. Hoe bedoel je cdi zelf inzagen en er een kastje solderen? Wat moet ik hiervoor precies doen en wat heb ik daarvoor nodig?
 
Oke harstikke bedankt ik zal het even aankijken. Hoe bedoel je cdi zelf inzagen en er een kastje solderen? Wat moet ik hiervoor precies doen en wat heb ik daarvoor nodig?
daarvoor moet je ff het topic cdi inzagen bekijken . wat je eigenlijk doet is de brug doorzagen waardoor je cdi is begrenzd dan kan je aan de 2uiteindes van de brug het kastje solderen waardoor je eigenlijk een schakelaar hebt tussen begrensd en onbegrensd snap je?
 
daarvoor moet je ff het topic cdi inzagen bekijken . wat je eigenlijk doet is de brug doorzagen waardoor je cdi is begrenzd dan kan je aan de 2uiteindes van de brug het kastje solderen waardoor je eigenlijk een schakelaar hebt tussen begrensd en onbegrensd snap je?
Oh oke, en kan ik dit ook ergens laten doen, ik heb er zelf vrij weinig verstand van. Anders ga ik destijds wel gewoon naar mijn dichtsbijzijnde scooter zaak en vraag daar wel het een en ander. Harstikke bedankt voor al je hulp!
 
Oh oke, en kan ik dit ook ergens laten doen, ik heb er zelf vrij weinig verstand van. Anders ga ik destijds wel gewoon naar mijn dichtsbijzijnde scooter zaak en vraag daar wel het een en ander. Harstikke bedankt voor al je hulp!
ik zou zelf de dmp cdi inbouwen die ik stuurde . een cdi is heel makkelijk te instaleren en er zijn genoeg yourube filmpjes over van joeyschaar en hij kost maar 60 euro
 
Back
Top