Piaggio zip opvoeren carburateur

Monic241

New Member
Hallo allemaal ik ben me dus aan het oriënteren op een scooter kopen. Heb al eerder een thread aangemaakt voor aankoop advies en nu heb ik wat vragen omtrent het opvoeren van een piaggio zip. Want wat kan je nou echt maximaal uit een 50cc blok 4 takt halen van een piaggio zip? Ik heb al veel gelezen over een andere cdi, en over begrenzers maar hoe zit het nou allemaal precies?
 
Advertisement - register to remove this

Dus jullie adviseren mij eigenlijk om een 2 takt te halen? Vereist 2 takt niet meer onderhoud dan een 4 takt?
Post automatically merged:
Een 4-takt heeft juist meer onderhoud nodig naar mijn mening.

voor het benzineverbruik moet je gaan 4t kopen. Zelfs de iget varianten rijden hooguit 1/40. Met een 2t kan je met gemak 1/30-35 halen
Toch is naar mijn ervaring is een 4-takt veel zuiniger in de praktijk. Een 2-takt die zo zuinig rijd is denk ik best zeldzaam.
 
als je bij en 2t alleen maar de begrenzingen er vanaf haalt en niet op voert trekt hij goed op, haalt een mooie top en rijdt hij nog best zuinig. Als je een 4t redelijk wilt laten optrekken en een hoge top wilt laten halen moet je wat meer meer doen dan alleen een paar ontgrenzingen er vanaf halen, en gaat hij daardoor een stuk minder zuinig rijden. 1/35 was misschien een beetje optimistisch, maar 1/30 is prima te halen met een 2t. Veel zuiniger dan dat zal een 4t niet zijn
 
voor het benzineverbruik moet je gaan 4t kopen. Zelfs de iget varianten rijden hooguit 1/40. Met een 2t kan je met gemak 1/30-35 halen
bullshit heb een 2 takt en 4 takt gehad mijn 4t zip rijd met deze afstelling 1/50 ongeveer en die 2t ree 1 op 25 ongeveer zet wel degelijk verschil in. en als je niet handig bent zou ik niet aan een 2 takt beginnen want anders krijg je veel kosten als die steeds naar de scooterboer moet
 
ik zou hem kopen op begrenzer.nl het zijn de zelfde cdi’s met andere prijzen ook zou je de cdi zelf kunnen inzagen en er een kastje tussen solderen die je ook op afstand kunt bedienen het werkt hetzelfde en kost stukken minder volgensmij zijn die kastje ook te koop op begrenzer.nl . je zou natuurlijk ook een scooter kunnen kopen met een begrenzer die al opgevoerd is. de meeste 2ehands bromscooters op marktplaats zijn meestal opgevoerd richting de 70 kmp.*** EDIT *** ik zie net dat dmp ook een begrenzer heeft gemaakt ik had deze nog nooit eerder gezien volgensmij is die net op de markt ik zet hier de link https://www.zandri.nl/cdi-unit-afst...MI48Oax9G56wIVirt3Ch1MjgPpEAQYASABEgLq7vD_BwE. deze begrenzer zou hetzelfde moeten werken als die van begrenzer.nl voor veel minder geld.
Weet je of die dmp begrenzer een beetje goed is?
 
Back
Top