Piaggio zip onderdelen spuiten

Sakelovesyou

New Member
Beste leden,
Ik wil mijn piaggio zip 2 takt graag helemaal opknappen. Hierbij wil ik de volgende onderdelen glans zwart gespoten hebben:
-Frame
-(SP) Voorvork + wielnaaf
-Carter
-Carterkap
-Velgen

Op internet heb ik gelezen dat Hammerite goed was voor deze onderdelen (ook geen primer nodig dus scheelt weer werk). De carter zou ik met enginepaint van Motip doen aangezien deze erg heet kan worden.

Als volgt mijn vragen:
-Kan ik al deze onderdelen het beste eerst laten zandstralen en hierna spuiten(scheelt weer schuurwerk).?
-Wat is jullie ervaring met het spuiten van deze onderdelen/spuiten met deze verf?
-Raden jullie mijn plan aan/af, en waarom?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe oud is de zip en zit er roest op? Denk sowieso dat zandstralen een zeer goede keus is. Je haalt er de oude lak en eventueel roest compleet mee af.
 
Let er wel op met hammerite dat het niet die ene is met hamerslag textuur. Want dat gaat er raar uitzien (of je moet het juist mooi vinden)

Hammerite kan ook over bestaande verf en roest. Beste lijkt me wel om de roest zo veel mogelijk weg te halen. Kan heel makkelijk met een staalborstel op een slijptol of boormachine. Als je t geld kan missen is t wel makkelijker en iets beter hem te laten zandstralen
 
Je carter zou ik zelf niet te veel aan lakken, gaat er vrij gemakkelijk af in vergelijking met je carterkap bv

Als je de mogelijkheid hebt om het te laten stralen zou dat mijn eerste keuze zijn, met staalborstel op de boormachine of slijptol kun je nooit overal bij en blijf je van die rotplekjes toch zien. Stralen haalt alles weg qua roest en lak dus dat maakt een perfecte basis om het weer vers op te bouwen. En als je je onderdelen netjes glad wilt hebben zou je eventueel groot deel met primer kunnen doen en anders spuitplamuur erover. Maar met wat naschuren korrel 240 /320 dan ben je al een heel eind
 
Back
Top