Piaggio zip nokkenasketting

JonAfricah

New Member
Ik heb een piaggio zip 4t uit 2016. Hij maakt laatste tijd een ruwer geluid en ben daarom langs twee scooterzaken gegaan. Beiden noemde de nokkenasketting en zeiden dat deze vervangen moet worden. Rond de 600 euro… De zaak waar ik altijd heen ga voor onderhoud, raadde mij aan om dit niet te doen en gewoon een andere scooter te kopen. Nu vraag ik me af of dit inderdaad rond de 600 euro kost? Wat is jullie mening qua de scooter laten repareren of verkopen en wat anders aanschaffen? Misschien belangrijk om te melden dat ik de eerste eigenaar ben en de scooter altijd netjes heb onderhouden. Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

600 euro??
Dan is dan echt heel erg. Een nokkenas ketting kan je namelijk vrij makkelijk vervangen.
Ook het advies om een andere scooter te kopen is onzin.
Dat zegt men alleen als ze er niet genoeg verstand van hebben.
Waar kom je vandaan? Wellicht dat ik je voor een fractie van de prijs kan helpen.
 
hier de ketting. 35 euro ze noemen dit distributieketting. en hier deel 1 en hier deel 2 van een howto in het nederlands voor nog geen 50 euro klaar.. kost wel wat tijd.. let wel op dat je alles op tijd terug zet.
Post automatically merged:

hier de ketting. 35 euro ze noemen dit distributieketting. en hier deel 1 en hier deel 2 van een howto in het nederlands voor nog geen 50 euro klaar.. kost wel wat tijd.. let wel op dat je alles op tijd terug zet.
begin me dan ook steeds meer te irriteren aan scooter dealers en reparateurs die zulke bedragen durven te vragen. een collega van mij had een vastloper gehad en er werd gezegd je moet een nieuw blok hebben van 450 euro.. was een gy6 dus heb voor 60 euro aan onderdelen besteld en die jongen is na een uurtje samen sleutelen heel blij met ze scooter.
 
Last edited:
Sommige Scooterzaken vragen tegenwoordig 65/70Euro per uur , dan nog klein materiaal er bij : Olie Pakkingen etc etc ... dus ... dat tikt aardig aan .
dat begrijp ik. maar op deze manier belanden veel mooie brommers op de schroothoop, of ze laten je je scooter inruilen, maken je oude alsnog en verkopen de boel. als een scooterzaak 75 per uur vraagt, voor 2 uur werk. a 150 euro plus ketting,pakkingen ect a 50 euro en ze vragen er 250 euro voor had ik dat mischien laten repareren. maar 600 is gewoon diefstal in mijn ogen. de andere kant van het verhaal is dat dit soort klusjes simpelweg teveel tijd voor ze kost en dat ze met andere reparaties of verkoop meer winst kunnen maken. maar geef dan het advies om het zelf te doen en vertel wat iemand nodig heeft. dan leert de jeugd weer wat sleutelen is en blijven er meer brommers/scooters rijden.
 
600 euro??
Dan is dan echt heel erg. Een nokkenas ketting kan je namelijk vrij makkelijk vervangen.
Ook het advies om een andere scooter te kopen is onzin.
Dat zegt men alleen als ze er niet genoeg verstand van hebben.
Waar kom je vandaan? Wellicht dat ik je voor een fractie van de prijs kan helpen.
Omgeving Leiden. Zou top zijn als je in de buurt woont. Ik ben niet handig genoeg om er zelf aan te beginnen.
Post automatically merged:

dat begrijp ik. maar op deze manier belanden veel mooie brommers op de schroothoop, of ze laten je je scooter inruilen, maken je oude alsnog en verkopen de boel. als een scooterzaak 75 per uur vraagt, voor 2 uur werk. a 150 euro plus ketting,pakkingen ect a 50 euro en ze vragen er 250 euro voor had ik dat mischien laten repareren. maar 600 is gewoon diefstal in mijn ogen. de andere kant van het verhaal is dat dit soort klusjes simpelweg teveel tijd voor ze kost en dat ze met andere reparaties of verkoop meer winst kunnen maken. maar geef dan het advies om het zelf te doen en vertel wat iemand nodig heeft. dan leert de jeugd weer wat sleutelen is en blijven er meer brommers/scooters rijden.
Ja ik moet wel zeggen dat er zo’n 40.000 km mee is gereden. De kilometerteller is jaren geleden ermee opgehouden dus ik weet het exacte aantal niet. Is 40.000 niet al aan de hoge kant voor een scooter?
 
Last edited:
Mijn advies is om bij deze stand meteen een nieuw origineel B zuigertje te monteren, er vanuit gaande dat de kleppen niet ingesleten zijn.
stel je zou alleen de ketting vervangen is iemand daar een uur hooguit 1,5 mee bezig.
Daarnaast heb je de onderdelen nodig.
Ketting, cilinderpakkingset, carterpakking. Verstandig is om dan de geleiders, bougie en meteen olie te verversen (aangezien de olie er toch uit moet).

Ik zit niet in de buurt van Leiden, maar ik vind dat er kwa arbeidsloon niet meer dan 100 euro voor gerekend mag worden.
 
Mijn advies is om bij deze stand meteen een nieuw origineel B zuigertje te monteren, er vanuit gaande dat de kleppen niet ingesleten zijn.
stel je zou alleen de ketting vervangen is iemand daar een uur hooguit 1,5 mee bezig.
Daarnaast heb je de onderdelen nodig.
Ketting, cilinderpakkingset, carterpakking. Verstandig is om dan de geleiders, bougie en meteen olie te verversen (aangezien de olie er toch uit moet).

Ik zit niet in de buurt van Leiden, maar ik vind dat er kwa arbeidsloon niet meer dan 100 euro voor gerekend mag worden.
Top, bedankt voor de hulp. Ik ga nog even rondkijken hier in de buurt dan. Wie weet vind ik wel een scooterzaak die een redelijke prijs vraagt. Mvg
 
Back
Top