Piaggio Zip Led achterlichten

JustinHeijden

New Member
Heb led voor- en achterlichten aangesloten alleen de knipperlichten knipperen snel. Heb heel lang gezocht naar een antwoord alleen kan er geen vinden. Ik heb de Led verlichting met weerstanden gemonteerd. Als ik de standaard achterlichten monteer i.p.v. de leds dan knipperen ze wel normaal. Heb de kleuren ook nagekeken alleen geen fouten kunnen ontdekken.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je voor elk knipperlicht een aparte weerstand? Zo ja, misschien moet er dan een hogere weerstand tussen.
 
Ik heb voor elke led een aparte weerstand. En de weerstanden zijn bij de knipperlichten geleverd dus het zou raar zijn als de weerstanden te zwak zijn.
 
Dan heb je de weerstanden foutief aangesloten.
Persoonlijk vind ik het niks met weerstanden en is een simpel weerstand onafhankelijk relais veel makkelijker en betrouwbaarder.
 
Kurmit said:
Persoonlijk vind ik het niks met weerstanden en is een simpel weerstand onafhankelijk relais veel makkelijker en betrouwbaarder.

+1

Het plaatsen van weerstanden is eigenlijk een "houdjes touwtjes" oplossing, je krijgt de knipperfrequentie bijna nooit goed, bovendien worden die dingen ook nog best wel heet en loop je het risico dat als ze tegen plastic hangen dit plastic smelt, verkleurt of gaat blazen.
De meeste scooters zijn uitgerust met een knipperrelais dat belasting afhankelijk is.
MAW hier moet je lampjes op aansluiten van een bepaald wattage.
Het wattage van LED's is meer dan de helft lager en dit moet gecompenseerd worden door er een dummy-belasting bij te hangen in de vorm van een nutteloze stroomvreter.
Door vermogensweerstanden parallel aan de led-knippers te schakelen, zorg je ervoor dat het knipperrelais dezelfde belasting ziet als wanneer er de originele lampjes op aangesloten zouden zitten.

Zo'n setje van vermogensweerstanden zijn bijna even duur als een elektronisch geregeld knipperrelais waar Kurmit het over had.
Dus mijn voorkeur gaat uit naar deze oplossing.

Heb je de weerstanden in serie of parallel aangesloten?
 
Back
Top