Piaggio zip instelbare cdi afstellen

Status
Not open for further replies.

Zippie23

Member
Ik heb een snor zip, met cdi die je in kan afstellen en met een afstandsbediening. Het gaat om dit artikel: https://www.zandri.nl/cdi-unit-afstandsbediening-regelbaar-toerenbegrenzer-piaggio-4t-2v-dmp.html
Nu heb ik brom cdi met sproeier 76 varioring ertussen uit. En ik krijg 'm niet lager afgesteld dan 37. Ik kan het stelschroef wel verder terug draaien op de cdi, maar dan lijkt 't alsof die de scooter verzuipt wanneer je gas geeft. Hij komt niet van z' 'n plek. Ik zou 'm graag rond 30 afstellen. Wat denken jullie dat dit kan zijn, zoals ik aangaf verzuipen? Maar voor de rest loopt hij goed ook kleur bougie goed. Of werkt deze cdi niet helemaal goed? Ik hoor graag meer
 
Advertisement - register to remove this

Jaa, dus niet. Helaas al keer meegemaakt, alleen toen met waarschuwijg vanaf gekomen. Wel aantekening van gemaakt. Was inprincipe al gewoon wok. Maargoed hij zou wel naar beneden moeten kunnen nog. Heb op reviews gelezen dat mensen afstellen op 30. Alleen weet niet helemaal hoe het prcies werkt. Daar bedoel ik mee of sproeier maat of mengsel verhouding daarin een rol spelen. Dus als mensen ideeën hebben.. Be my guest.
 
Hoe hard loopt de scooter dan onbegrensd?

Is het vrschil tussen onbegrensd en de snelheid waarop je hem wilt begrenzen te groot, werkt dit type begrenzer niet meer.
De ontsteking moet dan dusdanig vertraagd worden dat de zuiger al weer een eind voorbij HDP is en de compressie al weer aan het afnemen is.
Dus ik neem aan dat je snorretje flink hard gaat onbegrensd
Je spreekt over verzuipen, in principe is dit ook zo omdat de brandstof in je cilinder niet geheel verbrandt wordt.
 
55ongveer. Punt is dat ik altijd met vario ring reed maar ding maximaal overtoeren had. Toen liept die 32. En die snor cdi trekt zoo langzaam op. Liefst zal ik rond 40 rijden hard zat. Maargoed dan moet ik dus weer een ring Erin doen waardoor die overtoeren natuurlijk weer niet goed zijn. Dus dacht dan heb ik met die regelbare cdi tenminste een kans op de rollerbank.. Sproeier aanpassen dus ook geen zin als ik jou zo hoor. Vraag me dan af waarom die cdis dan nut hebben als je ze toch niet onder woksnelheid kan afstellen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top