Piaggio zip injectie rijd niet

Aptill

New Member
ik heb een vraagje

Ik heb een paiggio zip iget 2018 4t 2dehands gekocht
Waneer ik mijn scooter start rijd hij niet direct ik moet altijd 2-3 minuten wachten voor dat hij kan rijden en na die 2-3 minuten gaat hij max 15km per uur pas na 15minuten goed rijden gaat hij naar 30km/u
Hij mag ook 30km/u max ook
Voor mijn gevoel schakelt het zeg maar niet goed

Wat is volgens jullie beste manier om hem beter te doen rijden en ik wil hem ook sneller laten gaan ongeveer 45km/u
 
Advertisement - register to remove this

Om hem sneller te laten lopen kan je er een Malossi variokit in doen. Je kan ook een andere ecu kopen met een gladde bus. Dat hij moeilijk loopt weet ik niet.
 
Dat is een benzine probleem.

Ik weet niet hoe IGET blokken precies werken omdat ze geen carburateur hebben. Een computer regelt alles met de benzine vlgm.
Meestal is verlies van vermogen een teken van een benzine probleem.

Je blok is zwak wanneer die koud is en word langzaam sneller. Dit komt omdat je scooter moeite heeft omdat benzine moeilijker ontsteekt in een koude omgeving.

Ik zou je scooter nog niet opvoeren. Denk dat je scooter nog wat vermogen verstopt heeft in dit benzine probleem.

Hoe gaat het starten van de scooter? Gaat het makkelijk, moeilijk?
Als de scooter gestart is en je geeft vol gas wat gebeurd er?
(Als je blurrrrrr hoort en hij wilt geen toeren maken dan heb je inderdaad een probleem met een van de elementen voor een ontsteking)

Bij een ontsteking heb je dus 3 belangrijke elementen.
Vonk, Benzine, Lucht. (Een perfecte mengsel zal zorgen voor de beste verloop voor het rijden)
 
Ik heb een paiggio zip iget 2018 4t 2dehands gekocht
Waneer ik mijn scooter start rijd hij niet direct ik moet altijd 2-3 minuten wachten voor dat hij kan rijden en na die 2-3 minuten gaat hij max 15km per uur pas na 15minuten goed rijden gaat hij naar 30km/u
Ook niet zo slim om een kapotte snor te kopen als je er zelf geen verstand van hebt!
Ik kom dit trouwens regelmatig tegen hier op het forum, WAAROM?

Kijk, ik begrijp dat niet iedereen verstand heeft van scooters of geïnteresseerd is in de techniek, neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft en die je kan adviseren.

En nogmaals, maak een lange proefrit en niet alleen de straat op en neer.
Bespreek van te voren met de verkoper dat als de motor warm is als je arriveert dat je geen interesse meer hebt en gelijk rechtsomkeer maakt.

Voelt de scooter tijdens de proefrit niet goed aan en je weet niet hoe het op te lossen, koop hem dan niet, ook al lijkt de deal te goed om waar te zijn!
 
Last edited:
Dat is een benzine probleem.

Ik weet niet hoe IGET blokken precies werken omdat ze geen carburateur hebben. Een computer regelt alles met de benzine vlgm.
Meestal is verlies van vermogen een teken van een benzine probleem.

Je blok is zwak wanneer die koud is en word langzaam sneller. Dit komt omdat je scooter moeite heeft omdat benzine moeilijker ontsteekt in een koude omgeving.

Ik zou je scooter nog niet opvoeren. Denk dat je scooter nog wat vermogen verstopt heeft in dit benzine probleem.

Hoe gaat het starten van de scooter? Gaat het makkelijk, moeilijk?
Als de scooter gestart is en je geeft vol gas wat gebeurd er?
(Als je blurrrrrr hoort en hij wilt geen toeren maken dan heb je inderdaad een probleem met een van de elementen voor een ontsteking)

Bij een ontsteking heb je dus 3 belangrijke elementen.
Vonk, Benzine, Lucht. (Een perfecte mengsel zal zorgen voor de beste verloop voor het rijden)
Wat kan je hier aandoen?
 
Ik had dit op mijn iget ook, het luchtfilter was vies. Ik had er toen niks mee gedaan en uiteindelijk starte hij niet meer. Je luchtfilter schoonmaken is erg makkelijk te doen met was wasbenzine.
 
Back
Top