Piaggio zip iget optrek

Indyhendrix

New Member
Hoi, ik heb een zip iget met malossi vario en thndr ecu maar ik wil dat hij in het begin wat harder optrekt heeft het dan nut om de trekveertjes en/ of koppeling te vervangen? Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Koppeling vervangen voor een race koppeling (malossi, polini etc) heeft niet veel zin voor je geld met een 50cc iget aangezien die voor erg veel toeren gebouwd zijn (denk aan 7000 toeren bij het optrekken vanuit stilstand. Dat maakt een 50cc iget als die zijn top rijd nog niet eens.

Trekveertjes regelen de optrek tot 20km/h dus dat zou een optie zijn. Het zou ook kunnen dat jou trekveertjes aan vervanging toe zijn. (In malossi trekveertjes en de orginele zit niet veel verschil. Ik neem aan dat je 7.5 gram rollen hebt?

Probeer eens rollen van dr. Pulley. Het zijn bruine rollertjes met platte stukken erin. Ze zorgen voor een snellere optrek en een hogere top. Met 9gram dr. Pulley en malossi ecu zal hij 70km/h op teller gaan met een minder snelle oprek. 8gram 65km/h met een snellere optrek. Ik denk dat 7.5 overigens het beste blijft voor een snelle optrek, maar is nog niet getest. Met de thunder ecu zal de topsnelheid denk ik wat hoger leggen dan hierboven aagegeven. Je optrek zal ook wel sneller zijn.
 
(denk aan 7000 toeren bij het optrekken vanuit stilstand. Dat maakt een 50cc iget als die zijn top rijd nog niet eens.
Mijn iget kwam tijdens het optrekken in de toerenbegrenzing (7800 toeren). Een ontgrensde ecu gaat tot de 10.000, dit draait hij dus oneveer op zn top.

Qua afstelling is een multivar met 7,5gr rollen en een witte drukveer vaak t beste, verschilt natuurlijk per scooter.
 
Mijn iget kwam tijdens het optrekken in de toerenbegrenzing (7800 toeren). Een ontgrensde ecu gaat tot de 10.000, dit draait hij dus oneveer op zn top.

Qua afstelling is een multivar met 7,5gr rollen en een witte drukveer vaak t beste, verschilt natuurlijk per scooter.
Heeft het nut om de trekveren te veranderen op een piaggio zip iget met malossi multivar met 7,5 gram rollen?
 
Ik heb een tijdje met malossi wit gereden, maar is onnodig hoogtoerig en de koppeling grijpt laat aan. Heb er nu standaard trekveren, is een stuk beter
 
Ik heb dr pulley rollen van 8gr, maar maken vgm niet echt een verschil dus is een beetje zonde geld. Malossi rollen zou ik sowieso niet gebruiken. Is niet gemaakt voor dagelijks gebruik en zijn veel te duur
 
Volgens mn teller heb ik wel eens de 80 aangetikt. Op gps is het 60 a 65. Door de korte vertanding maak je dan wel belachelijk veel toeren. Dus ik rij vaak 50 a 55gps, dan loopt die een stuk rustiger
 
Back
Top