Piaggio zip Iget met powercommander komt niet op toeren als ik gas loslaat

Even een tijd niks gepost hier maar wil toch even een ervaring delen.

Vanmiddag hadden ze in Rotterdam overal rollerbanken, ik had de app Range kunnen checken maar met mijn domme kop niet gedaan.

Wat dus bij de power commander is, is dat ie in begrenste stand heel langzaam snelheid opbouwt. Het duurt wel een halve minuut ofzo voordat hij op 30/32 zit.

Het lastige is bij de rollerbank dat ie daar maar voor 10 sec op staat en de meting is gedaan.

Dit betekende dat hij dus uitkwam op 19 per uur, dit is natuurlijk veel te zacht.

De agent in kwestie ging overal zoeken en vroeg ‘heb je ergens een begrenzer of knopje’. Ik zeg: “sorry, niet waar ik vanaf weet”. Toen is de agent voor een klein stukje gaan rijden en kwam ook rond de 20 uit. Daarna nog meer zoeken maar niet echt iets kunnen vinden.

Toen keek hij even aan de voorkant samen met mij en zei “dit kastje hoort er niet te zitten, ik geef je het voordeel van de twijfel maar maak wel een mutatie aan” (mutatie = voor volgende keer staandehouding dat ie in beslag kan worden genomen)

Ik ging daarna nog een stuk rijden en kwam toen uiteindelijk wel op de 29/30/31 per uur, dit filmde ik tijdens het rijden en reed weer terug.
Dit liet ik toen aan de agent zien en hij geloofde mij toen wel “Fijn dat je het nog even laat zien en uitleg geeft, maar ik vind het wel een beetje raar... Ik zal dan ook GEEN mutatie aanmaken”

Al met al is deze begrenzer dus best ruk, of je moet hem in een veel hogere stand zetten zodat hij binnen de 10sec de 30/uur kan aantikken...

Ik speelde wel de onschuldige ‘ik weet van niets af, ik laat het altijd door de winkel doen’ Guy uit, heeft wel geholpen :)

Uitkijken dus!!!
Wauw, naar. Wel geluk gehad zo te lezen. Ik vind dat ook echt n nadeel aan de power commander, komt niet harder dan 30 uit op de teller (duurt bij mij overigens niet heel lang). Meeste agenten gaan dit echt niet geloven. Je kan het beste idd zeggen dat je ook niet weet hoe dit kan en dat het nieuwste model Zip is die elektronisch is geregeld ;)
 
Wauw, naar. Wel geluk gehad zo te lezen. Ik vind dat ook echt n nadeel aan de power commander, komt niet harder dan 30 uit op de teller (duurt bij mij overigens niet heel lang). Meeste agenten gaan dit echt niet geloven. Je kan het beste idd zeggen dat je ook niet weet hoe dit kan en dat het nieuwste model Zip is die elektronisch is geregeld ;)
Yup, zei ik ook al “is injectie blok die echt bijna nieuw is, kunnen kinderziektes in zitten, zeker dat kastje want Chinees spul” hij kon dat wel begrijpen :)

je kunt m wel afstellen, bij mij ging ie bij vorige afstelling 45

politie doet z’n werk, ja, maar om nou precies op zo’n zonnige dag met een rollerbank te gaan staan zegt wel dat ze ongelofelijke n@si’s zijn hoor, jezus
 
Beste is om gewoon weer terug te gaan naar je standaard variateur en lichtere variorollen monteren. Dit omdat de malossi variateur zelf anders is en vrijwel lichter is, vandaar ook de hogere grammage in rollen. 700km op je standaard variateur is vrijwel niks. En je variateur is dan ook goed ingereden/ingesleten. Als je dit gedaan hebt, geloof ik bijna wel zeker dat je scooter gewoon weer lekker loopt en je vrijwel niets zal inleveren op snelheid. Die kits zijn allemaal leuk en aardig, maar Piaggio heeft dit zelf al uitgezocht voor zijn motoren én getest in de regel. Normaal blijft het dan ook vrijwel vaak bij A: ontgrenzen, B: iets lichtere variorollen en C: iets grotere sproeier.
 
Back
Top