Piaggio zip iget e5 opvoeren

loic

New Member
mag ik mijn net nieuwe gekochte piaggio zip iget e5 met maar 16km nu al opvoeren met de variobus en gewichtjes of moetik meer km rijden voor dat ik hem opvoer
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee, je Piaggio garantie vervalt niet. Alleen je huidige dealer gaat dan wss zeggen, van ja je hebt geen garantie. Kan je altijd verwijzen dat Piaggio garantie gewoon geldig is. Bij een andere gecertificeerde dealer, heb je je garantie ook, maar dan betaal je alleen voor het uurwerk mocht dat nodig zijn.

Mijn advies, je kan het doen, maar laat het doen door je huidige dealer. Ik heb 100 euro moeten betalen voor 7 km winst, van 23 naar 30 km/u.
Ik heb de garantie kunnen behouden inc montagekosten, maar goed ook. Na 180 km had ik een verbrande klep, ze hadden de kleppen teveel speling gegeven.

Totale kosten zouden 220 eur zijn, wegens werkuren. Ik weet niet of je het al hebt uitgevoerd of nog aan het wachten bent, maar dacht ik stuur alvast een berichtje.

Ik raad wel aan bij het opvoeren te vragen voor 8.4 gram rollen. Deze werken perfect met een korte bus of lange bus. Mijn E4 IGET heeft een korte bus met 8.4 gram rollen en loopt 33. Legaal.
 
Last edited:
Nee, je Piaggio garantie vervalt niet. Alleen je huidige dealer gaat dan wss zeggen, van ja je hebt geen garantie. Kan je altijd verwijzen dat Piaggio garantie gewoon geldig is. Bij een andere gecertificeerde dealer, heb je je garantie ook, maar dan betaal je alleen voor het uurwerk mocht dat nodig zijn.

Mijn advies, je kan het doen, maar laat het doen door je huidige dealer. Ik heb 100 euro moeten betalen voor 7 km winst, van 23 naar 30 km/u.
Ik heb de garantie kunnen behouden inc montagekosten, maar goed ook. Na 180 km had ik een verbrande klep, ze hadden de kleppen teveel speling gegeven.

Totale kosten zouden 220 eur zijn, wegens werkuren. Ik weet niet of je het al hebt uitgevoerd of nog aan het wachten bent, maar dacht ik stuur alvast een berichtje.

Ik raad wel aan bij het opvoeren te vragen voor 8.4 gram rollen. Deze werken perfect met een korte bus of lange bus. Mijn E4 IGET heeft een korte bus met 8.4 gram rollen en loopt 33. Legaal.
heb het gedaan en zelf een malossi ecu bij gestoken met originele 6,5 gewichten en nu gaatie op teller tussen 45 en 50 het was een snorfiets
 
Ah ok, dacht altijd dat Malossi Ecu met 7.5 gr rollen ideaaler is, voor betere optrek en top.
Is denk met de variateurset drukveer etc.. kan ook datje gelijk hebt want vind dathij wel traag optrekt en met moeite soms 50 haalt met wind mee soms boven 50
 
Is denk met de variateurset drukveer etc.. kan ook datje gelijk hebt want vind dathij wel traag optrekt en met moeite soms 50 haalt met wind mee soms boven 50
Ja, naja je kan t keertje proberen ofzo bij een beurt. Ze gaan toch de rollen veranderen, vraag je om 7.5 gr rollen te proberen, niet zoals je verwacht kan je altijd nog wijzigen naar 6,5.
 
Ja, naja je kan t keertje proberen ofzo bij een beurt. Ze gaan toch de rollen veranderen, vraag je om 7.5 gr rollen te proberen, niet zoals je verwacht kan je altijd nog wijzigen naar 6,5.
Hbdj ze gaan de rollen vervangen als ik hem op onderhoud doe bedoel je ?
 
Hbdj ze gaan de rollen vervangen als ik hem op onderhoud doe bedoel je ?
Oh sorry, zeg het verkeerd. Bij een grote beurt ofzo dan vervangen ze meestal de rollen, maar je kan t vragen of ze bij de kleine beurt de rollen vervangen en dan betaal je een 10 a 15 euro extra. Was vergeten dat je hem pas net hebt, vandaar. Je kan nog altijd de rollen nu laten vervangen, maar dan wel door de garage laten doen en nooit zelf wegens garantie.
 
Oh sorry, zeg het verkeerd. Bij een grote beurt ofzo dan vervangen ze meestal de rollen, maar je kan t vragen of ze bij de kleine beurt de rollen vervangen en dan betaal je een 10 a 15 euro extra. Was vergeten dat je hem pas net hebt, vandaar. Je kan nog altijd de rollen nu laten vervangen, maar dan wel door de garage laten doen en nooit zelf wegens garantie.
Oei maar heb zelf alwel van gewichten veranderd had 8g gewichten denk of 8,5 en gladde bus int begin gwn toen gingdie 30fz en nu na 1500km heb ik met die ecu en 6,5 g rollen heb nu bijna 3000km
 
Hmm ja dan heb je een dingetje.
Rollen zouden ze als ze niet opletten niks over zeggen, je garage dan.

Maar ecu ja dan zie je dat die rood is en daar heb je wel een dingetje.

Maar ecu is elektronica, dus weet niet of ze daar moeilijk over doen.

Vraag, gewoon aan ze van ja als k malossi ecu aansluit, vervalt mijn garantie dan?

Kijk bij rollen alleen, zou de werkuren kunnen vervallen als iets kapot gaat, dus je hebt garantie op je onderdelen vanuit Piaggio, maar je dealer kan zomaar zeggen ja maar je hebt er zelf aan geknutseld dus dan zijn de montagekosten wel voor jou.

Alleen Piaggio gaat niks vergoeden als je een Malossi Ecu hebt geinstalleerd.

Ik raad aan bij een beurt, je ouwe ecu weer koppelen en voor de zekerheid gewoon je oude rollen erin stoppen. Zijn ze klaar dan weer opnieuw.

Maar dat is een optie.
 
Hmm ja dan heb je een dingetje.
Rollen zouden ze als ze niet opletten niks over zeggen, je garage dan.

Maar ecu ja dan zie je dat die rood is en daar heb je wel een dingetje.

Maar ecu is elektronica, dus weet niet of ze daar moeilijk over doen.

Vraag, gewoon aan ze van ja als k malossi ecu aansluit, vervalt mijn garantie dan?

Kijk bij rollen alleen, zou de werkuren kunnen vervallen als iets kapot gaat, dus je hebt garantie op je onderdelen vanuit Piaggio, maar je dealer kan zomaar zeggen ja maar je hebt er zelf aan geknutseld dus dan zijn de montagekosten wel voor jou.

Alleen Piaggio gaat niks vergoeden als je een Malossi Ecu hebt geinstalleerd.

Ik raad aan bij een beurt, je ouwe ecu weer koppelen en voor de zekerheid gewoon je oude rollen erin stoppen. Zijn ze klaar dan weer opnieuw.

Maar dat is een optie.
OKey top danku voor advies :)
 
Back
Top