Piaggio zip iget 45 km opvoeren

Tmvleeuwen

New Member
Ik heb een piaggio zip iget 45 km met mallosi multivar en nu loopt tie 50 alleen ik wil hem veel sneller laten gaan ik vroeg me af, ik zag dat je een power commander, draadloze begrenzer, mallosi ecu had alleen ik vroeg me af met welke van deze 3 ik de meeste winst zou hebben en of er nog andere tips zijn om de scooter optevoeren.
 
Advertisement - register to remove this

Zoek even rond op dit forum aub.

Je kan hem hard laten gaan met een 80cc en alles van Malossi wat daarbij hoort. Prijs minimaal 500€ als je zelf sleutelt. Mijn tip als je hard wil gaan, koop een 2 takt, alles makkelijker alles goedkoper.
 
80cc erop, met een malossi ecu, of een ecu met begrenzeringebouwd, ook die is ontrenst, malossi nokkenas, dan zal je ongeveer de 70 a 75 aantikken

bedenk wel, zonder ecu erbij te nemen gaat dit niet werken, je ecu is afgestemt op een 50cc en een bepaald toerental, de orginele in dit geval
 
4 takt, en al helemaal EURO4 (IGET) gaat niet snel. Je variobus is zonder 'ring'? Dus helemaal glad zonder gelaste ring erop? Welke sproeier heb je? Met de Malossi ECU + Malossi Multivar ga je ongeveer 60 km/h. Wil je harder gaan, dan moet je een 80cc installeren met een 80cc Malossi ECU en evt. een andere vertanding (dat laatste gaat wel ten koste van optrekkracht). Al deze stappen zijn nogal een duur grapje voor beide ~10 km/h winst.
 
Last edited:
4 takt, en al helemaal EURO4 (IGET) gaat niet snel. Je variobus is zonder 'ring'? Dus helemaal glad zonder gelaste ring erop? Welke sproeier heb je? Met de Malossi ECU + Malossi Multivar ga je ongeveer 60 km/h (sproeier 82). Wil je harder gaan, dan moet je een 80cc installeren met een 80cc Malossi ECU en evt. een andere vertanding (dat laatste gaat wel ten koste van optrekkracht). Al deze stappen zijn nogal een duur grapje voor beide ~10 km/h winst.
hoe kom jij bij een sproeier 82? het betreft een injectie model, inspuiting doet het systeem zelf, dit regelt dus de ecu vandaar dat je een andere ecu nodig hebt om dit te omzeilen kwa vermogens winst te kunnen behalen
 
Polini heeft ook een opvoer set al zal dat niet veel goedkoper zijn.
Ik zou het Liberty 150cc iget blok eronder zetten, maarja makkelijker gezegd dan gedaan.
 
zou geen 150cc blok eronder bouwen, heel stoer hoor, net als die bontkraagjes die met 125cc onder die zipjes rijden, maar dit valt extreem op, zeker op een rollerbank, totaal niet te begrenzen, doe gewoon een 80cc met nokkenas, ecu erop, eventueel een torquedriver voor het soepeler toerenverloop, en je zal de 80 aantikken, en je kan hem begrenzen op een normale snelheid zonder dat het opvalt
 
Zo stoer is een 4takt blok niet, kom je tenminste vooruit, kan je van 50cc 4takt niet zeggen. Alles is te begrenzen ook 150cc.
Rollenbank is natuurlijk afhankelijk waar je woont, in Emmen zetten ze 1x keer per jaar een rollenbank neer.
Maar zo'n opvoet set is de makkelijkste oplossing.
 
Last edited:
Back
Top