kan meerdere dingen zijn, zal beginnen bij de rollen als je de grammage niet weet, zou ff rond 6,5gram proberen, check ook gelijk of je luchtfilterelement niet verstopt zit.Beste lezers,
Ik heb een Piaggio ZIP I-GET 2019 4t 3v, ik heb deze 2 maanden geleden overgekocht van iemand. Toen ik hem heb gekocht was het nog een blauwe plaat en liep hij 34, er zat al wel een malossi drukveer in. (Rolletjes geen idee hoeveel gram). Ik heb toen een Blue ECU ontgrensd gekocht omdat ik hem heb omgekeurd naar een bromfiets. Dus er zit nu een Blue ECU ontgrensd in, een witte drukveer en een malossi luchtfilterslang. Het probleem is dat mijn scooter maar een topsnelheid haalt van 41 km/h. Ik heb gelezen dat met ongeveer de setup die ik nu heb de scooter sowiezo 55 km/h zou moeten gaan wat zeker niet het geval is bij mij. Ook trekt hij niet zo goed en soms als ik vol gas geef gaat hij niet vooruit en moet ik een beetje gas terug nemen en dan weer vol. Ook als ik een heuvel of brug op moet gaat dat met zware moeite soms haal ik het niet eens en moet ik hem opnieuw starten. Mijn vraag is dus waarom haalt mijn scooter maar de 41 km/h en waarom trekt hij niet goed.
Meer informatie over de scooter:
- 5300km op de teller
- Bouwjaar 2019
- Blue ECU ontgrensd
- Witte drukveer
- Malossi luchtfilterslang
Over een paar dagen ga ik er een malossi multivar in zetten met 7,5 gram rollen dus ben benieuwd wat die dan doet wat zouden nog meer problemen kunnen zijn? Misschien iets met de uitlaat?kan meerdere dingen zijn, zal beginnen bij de rollen als je de grammage niet weet, zou ff rond 6,5gram proberen, check ook gelijk of je luchtfilterelement niet verstopt zit.
Lijkt me sterk, zonder torque driver moet je tussen de 7,2-7-5 gram met torque driver 6-6,5Over een paar dagen ga ik er een malossi multivar in zetten met 7,5 gram rollen dus ben benieuwd wat die dan doet wat zouden nog meer problemen kunnen zijn? Misschien iets met de uitlaat?
Heb niet heel veel verstand verder van scooters maar wat is torque driver?Lijkt me sterk, zonder torque driver moet je tussen de 7,2-7-5 gram met torque driver 6-6,5
Poeliehelft met rechte spiebanen waardoor de scooter goed afgesteld harder optrekt en sneller op z'n top zit, minder vermogensverlies op heuvels etc.Heb niet heel veel verstand verder van scooters maar wat is torque driver?
ah oke ja ik heb ook als ik een brug of iets op ga dat hij zowat bijna uitvalt en hij gaat dan een heel stuk langzamerPoeliehelft met rechte spiebanen waardoor de scooter goed afgesteld harder optrekt en sneller op z'n top zit, minder vermogensverlies op heuvels etc.
Wellicht zou het je ECU kunnen zijn maar wil eig ff dat je een video maakt met het geluid, wellicht zit er ergens iets verstopt. Of is de afstelling gewoon super slechtah oke ja ik heb ook als ik een brug of iets op ga dat hij zowat bijna uitvalt en hij gaat dan een heel stuk langzamer
zal ik ff doen, gewoon als ik op een recht stuk rij?Wellicht zou het je ECU kunnen zijn maar wil eig ff dat je een video maakt met het geluid, wellicht zit er ergens iets verstopt. Of is de afstelling gewoon super slecht
Ja vanuit stilstand in 1x volgas.zal ik ff doen, gewoon als ik op een recht stuk rij?
Oke zal ik ff gaan doen filmpje komt er zo aanJa vanuit stilstand in 1x volgas.
Ja vanuit stilstand in 1x volgas.
Zit er een varioring in? Anders ecu checkenOke zal ik ff gaan doen filmpje komt er zo aan
Post automatically merged:
Post automatically merged:
rond de 30 ging die ook even haperen ik weet niet of dat te horen is
Post automatically merged:
en hij gaat als hij een paar minuten heeft gereden 50 op de teller maar eerste paar minuten komt die niet verder dan 30/35
Is het een euro 4 of euro 5 ?Beste lezers,
Ik heb een Piaggio ZIP I-GET 2019 4t 3v, ik heb deze 2 maanden geleden overgekocht van iemand. Toen ik hem heb gekocht was het nog een blauwe plaat en liep hij 34, er zat al wel een malossi drukveer in. (Rolletjes geen idee hoeveel gram). Ik heb toen een Blue ECU ontgrensd gekocht omdat ik hem heb omgekeurd naar een bromfiets. Dus er zit nu een Blue ECU ontgrensd in, een witte drukveer en een malossi luchtfilterslang. Het probleem is dat mijn scooter maar een topsnelheid haalt van 41 km/h. Ik heb gelezen dat met ongeveer de setup die ik nu heb de scooter sowiezo 55 km/h zou moeten gaan wat zeker niet het geval is bij mij. Ook trekt hij niet zo goed en soms als ik vol gas geef gaat hij niet vooruit en moet ik een beetje gas terug nemen en dan weer vol. Ook als ik een heuvel of brug op moet gaat dat met zware moeite soms haal ik het niet eens en moet ik hem opnieuw starten. Mijn vraag is dus waarom haalt mijn scooter maar de 41 km/h en waarom trekt hij niet goed.
Meer informatie over de scooter:
- 5300km op de teller
- Bouwjaar 2019
- Blue ECU ontgrensd
- Witte drukveer
- Malossi luchtfilterslang
zal ik ff gaan kijken als ik de mulitvar ga installerenZit er een varioring in? Anders ecu checken
ik heb nu de nieuwe multivar erin 7,5 gram rollen, witte drukveer, malossi witte trekveertjes, vsnaar vervangen, malossi luchtfilterslang en de ontgrensde blue ecu en top is 50 op de teller en optrek is erg langzaam. Op de site waar ik de ecu kocht stond ook dat hij met al deze dingen 55-60 zou moeten gaan, maar mijn scooter komt er niet eens in de buurtIs het een euro 4 of euro 5 ?
Met een ontgrensde ECU zou hij veel meer toeren moeten kunnen maken. Vooral dat mis ik in het filmpje. Het klinkt nog erg afgeknepen.
Je zou haast denken dat ie een brom ECU heeft en nog steeds begrensd is. Zit er echt een blauwe ECU in?
Trekveertjes, drukveren, torque drivers en multivars en rolletjes zijn allemaal bedoeld om je vermogen goed om te zetten in optrekken en in wat mindere mate je topsnelheid.
Of je nu een euro 4 of euro 5 uitlaat hebt maakt niet uit. Die dingen verstoppen zelden.
Wat mij betreft is de ECU de hoofd verdachte, want die zou je motor veeel meer toeren moeten kunnen geven.
En wat je noemt, inhouden bij gas geven, en dan weer oppakken wanneer je even wat minder gas geeft: krijgt de motor te weinig benzine, draait deze even te arm. Je zou ook even de smalle luchtfilter buis kunnen proberen.
Succes!
varioring zit er niet inZit er een varioring in? Anders ecu checken
Ik zit met hetzelfde probleem, scooter rijdt zo’n kwartier goed, hierna verliest hij tijdens volgas vermogen tot de 30kmph, als ik het gas een stukje terughaal trekt hij weer op,Beste lezers,
Ik heb een Piaggio ZIP I-GET 2019 4t 3v, ik heb deze 2 maanden geleden overgekocht van iemand. Toen ik hem heb gekocht was het nog een blauwe plaat en liep hij 34, er zat al wel een malossi drukveer in. (Rolletjes geen idee hoeveel gram). Ik heb toen een Blue ECU ontgrensd gekocht omdat ik hem heb omgekeurd naar een bromfiets. Dus er zit nu een Blue ECU ontgrensd in, een witte drukveer en een malossi luchtfilterslang. Het probleem is dat mijn scooter maar een topsnelheid haalt van 41 km/h. Ik heb gelezen dat met ongeveer de setup die ik nu heb de scooter sowiezo 55 km/h zou moeten gaan wat zeker niet het geval is bij mij. Ook trekt hij niet zo goed en soms als ik vol gas geef gaat hij niet vooruit en moet ik een beetje gas terug nemen en dan weer vol. Ook als ik een heuvel of brug op moet gaat dat met zware moeite soms haal ik het niet eens en moet ik hem opnieuw starten. Mijn vraag is dus waarom haalt mijn scooter maar de 41 km/h en waarom trekt hij niet goed.
Meer informatie over de scooter:
- 5300km op de teller
- Bouwjaar 2019
- Blue ECU ontgrensd
- Witte drukveer
- Malossi luchtfilterslang