Piaggio zip houdt in

Brett

Member
Ik heb al een tijdje problemen met mijn piaggio zip 4t, hij komt namelijk niet boven de 50km/h uit. En hij trekt heel langzaam op. Toen ik hem kocht ging die 75 teller, ik heb er toen een begrenzer ingedaan en toen ging die 60/65 maar een tijdje terug hield die lange tijd in tijdens het rijden op 45-50 km/h en ging die opeens verder door naar de normale snelheid. (Dit doet die inmiddels ook niet meer) Ik heb er nu al 3 verschillende cdi units ingehad, een carburateur revisie gehad en schoongemaakt en de bougie vervangen en m’n uitlaat uitgebrand. Vandaag ook Nieuwe rolletjes en een nieuwe V snaar, Maar ik heb geen idee wat het nog kan zijn. (Moeten de V snaar en rolletjes misschien ingereden worden?) Hopelijk kan iemand me helpen, mvg Brett
 
Advertisement - register to remove this

Weet je ook hoe ik dat zou kunnen doen? Heb er ongeveer 3-4 weken geleden een nieuwe bougie in gedaan en niet veel meer mee gereden
Hoi sorry voor het late antwoord.
heb je nog een andere bougie kabel. liggen dat was bij mij ook een beetje het probleem.

Heb je andere maat rolletjes er in gedaan?
Kan je het proberen met een grotere sproeier dan weet je meschien waar het probleem ligt
 
V snaar of rollen inrijden gebeurt nooit eigenlijk. Dus zo'n simpele oplossing zal het niet zijn.

Maar je hebt dus na het plaatsen van die begrenzer pas gedonder gekregen met de snelheid? Trek dat ding er eens tussenuit en kijk wat ie dan doet.

En die CDI welke je er 3 van hebt vervangen heb je er uberhaupt wel 1 ingelezen voor je ging proberen?

Het kan verder natuurlijk nog aan 1001 dingen liggen maar ik zou daar eens mee beginnen.

Is het dat niet dan kun je nog ff snel de volgende punten controleren voor de zekerheid om ze uit te sluiten.
-lopen je remmen niet aan?
-banden spanning in orde
-draait je vertanding goed in het deksel.
-overbrenging wel weer helemaal goed in elkaar.

Zijn kleine dingen die je geen cent kosten om na te kijken en vaak heel wat meer invloed hebben dan men denkt
 
Ik heb al een tijdje problemen met mijn piaggio zip 4t, hij komt namelijk niet boven de 50km/h uit. En hij trekt heel langzaam op. Toen ik hem kocht ging die 75 teller, ik heb er toen een begrenzer ingedaan en toen ging die 60/65 maar een tijdje terug hield die lange tijd in tijdens het rijden op 45-50 km/h en ging die opeens verder door naar de normale snelheid. (Dit doet die inmiddels ook niet meer) Ik heb er nu al 3 verschillende cdi units ingehad, een carburateur revisie gehad en schoongemaakt en de bougie vervangen en m’n uitlaat uitgebrand. Vandaag ook Nieuwe rolletjes en een nieuwe V snaar, Maar ik heb geen idee wat het nog kan zijn. (Moeten de V snaar en rolletjes misschien ingereden worden?) Hopelijk kan iemand me helpen, mvg Brett


Ik weet niet of je het zelf hebt lopen doen of jet hebt laten doen.

Ik, als beunhaas zijnde, had hetzelfde probleem. Het was een samenloop van omstandigheden.
Check eerst je luchtfilter, met dit kutweer komt er vaak water in met stotteren/inhouden als gevolg.

Ik had zelf m'n rolletjes vervangen. Ipv de v-snaar helemaal naar de as te trekken, door de drukveer in te drukken, liet ik 'm gewoon openstaan.
Hierdoor zit ie aan de voorkant tegen de as aan. Aan de variokant dus. Als ie aan de variokant tegen de as aan staat, en je draait dat schijfdingetje met dat koelvinnetje erop, zit de v-snaar ertussen.

Als ik dan terug op het gas ging, hield ie zeer abrupt in. Het voelde alsof m'n koppeling tegen het huis aan sloeg.

Kan ook nog zijn dat de rolletjes super zwaar zijn.
En tot slot;
Wat voor CDI/bobine gebruik je?
 
Ik weet niet of je het zelf hebt lopen doen of jet hebt laten doen.

Ik, als beunhaas zijnde, had hetzelfde probleem. Het was een samenloop van omstandigheden.
Check eerst je luchtfilter, met dit kutweer komt er vaak water in met stotteren/inhouden als gevolg.

Ik had zelf m'n rolletjes vervangen. Ipv de v-snaar helemaal naar de as te trekken, door de drukveer in te drukken, liet ik 'm gewoon openstaan.
Hierdoor zit ie aan de voorkant tegen de as aan. Aan de variokant dus. Als ie aan de variokant tegen de as aan staat, en je draait dat schijfdingetje met dat koelvinnetje erop, zit de v-snaar ertussen.

Als ik dan terug op het gas ging, hield ie zeer abrupt in. Het voelde alsof m'n koppeling tegen het huis aan sloeg.

Kan ook nog zijn dat de rolletjes super zwaar zijn.
En tot slot;
Wat voor CDI/bobine gebruik je?
Sommige dingen zoals carburateur revisie en afstellen heb ik laten doen, heb zelf rolletjes en V snaar vervangen. De rolletjes zijn 6.5 gram, als het goed is het normale voor een brom scooter. Er zit een grijze ducati cdi in dus die is als het goed is ook al ontgrenst
 
Sommige dingen zoals carburateur revisie en afstellen heb ik laten doen, heb zelf rolletjes en V snaar vervangen. De rolletjes zijn 6.5 gram, als het goed is het normale voor een brom scooter. Er zit een grijze ducati cdi in dus die is als het goed is ook al ontgrenst
Heb je de v snaar helemaal binnenin die koppeling getrokken? Anders even kijken.

Als het zit zoals op de foto. Hoog op de koppeling en laag aan de voorzijde, de variokant, dan zit de snaar ertussen.
Hij moet hoog aan de voorkant zitten, dus los tijdens montage.
De achterkant laag, strak tijdens montage.

Grijze ducati, geen goede ervaring mee. Vrienden beweren dat ie niet zo goed is als ducati geel doorgezaagd. Die komt het allerbeste op toeren. Leen een CDI van je vrienden die wel 70 gaan.

M'n oom kent verhalen van CDI-tjes die het 5 minuten goed doen. Zal niet aangezien die ducati grijs gewoon 'standaard' is. Toch is het mogelijk en dus interessant om naar te kijken.


Ik had zelf ook 6.5g rolletjes, trok als een malle en ging 69 gps, 78 teller. Met overtoeren.

Toen 7.2 en was verliefd. Toen ik ze zelf ging vervangen deed k alles fout met alle gevolgen vandien. Mijn v-snaar zal wel naar de klote zijn door de montage.


Beste wat je kan doen, is kijken of ie wel volle toeren toelaat als ie op de bok staat. Als ie op de bok niet 'begrenst' en rijdend wel, dan weet je bijna zeker dat er iets mis is in je carter.

Succes.
 

Attachments

  • 20220109_163252.jpg
    20220109_163252.jpg
    330.2 KB · Views: 17
Al 1 van mijn tips geprobeerd?
Of is het te makkelijk om een begrenzer de schuld te geven van het langzamer rijden van je scooter?
Daar schiet je meer mee op dan zomaar wat spul vervangen in de hoop dat het er een keer mee weg gaat..
 
Back
Top