piaggio zip hapert

jelle42013

New Member
ik heb een piaggio zip 4t van 2017
heb pas een niewe elektrische choke geplaats en toen deed die het terug maar nu hapert hij na zijn eerste meters en als ik de luchtfilter slang eraf haal werkt hij wel prima maar reageert in het begin minder op mijn gas
heb al van een paar mensen gehoord dat ik mijn luchtschroef moest bekijken alleen heb ik geen idee waar die zit
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een piaggio zip 4t van 2017
heb pas een niewe elektrische choke geplaats en toen deed die het terug maar nu hapert hij na zijn eerste meters en als ik de luchtfilter slang eraf haal werkt hij wel prima maar reageert in het begin minder op mijn gas
heb al van een paar mensen gehoord dat ik mijn luchtschroef moest bekijken alleen heb ik geen idee waar die zit
Rijd die wel goed als die van z'n choke af is?
 
Iets meer lucht geven of minder benzine. Welke sproeier heb je er in? Luchtschroef zit op zijkant naast je benzine slang (2,5 slag open). Onthoud je afstelling van nu ook even.
 
Rijd die wel goed als die van z'n choke af is?
Ja werkt prima maar zodra de luchtfilter erop is doet hij bijna niks meer ik zou denken dat hij teveel benzine krijgt en te weinig lucht maar hiervoor had die dat allemaal niet en heb alleen de choke vervangen
Post automatically merged:

Iets meer lucht geven of minder benzine. Welke sproeier heb je er in? Luchtschroef zit op zijkant naast je benzine slang (2,5 slag open). Onthoud je afstelling van nu ook even.
Heb even geprobeert aan de luchtschroef maar kreeg hem niet goed hij bleef inhouden en volgens mij 78 sproeier
 
Ja werkt prima maar zodra de luchtfilter erop is doet hij bijna niks meer ik zou denken dat hij teveel benzine krijgt en te weinig lucht maar hiervoor had die dat allemaal niet en heb alleen de choke vervangen
Post automatically merged:


Heb even geprobeert aan de luchtschroef maar kreeg hem niet goed hij bleef inhouden en volgens mij 78 sproeier
Is je luchtfilter niet gewoon verstopt
 
Is je luchtfilter niet gewoon verstopt
Heb het na gekeken en ziet er allemaal gewoon inorde uit filter zelf ook helemaal schoon filterslang niet verstopt niks snap er helemaal niks meer van zou een kleinere sproeier het probleem oplossen? Verlies ik dan ook vermogen?
 
heeft hij met deze sproeier wel altijd goed gereden? check ook je bougie eens , en hoe lang zit deze er al in
Altijd met die sproeier gereden en nooit problemen gehad bougie zelf en kabel plus cdi vervangen ik heb wel een paar keer mij carburateur uit elkaar gehaald en schoon gemaakt misschien dat ik iets verkeerd gedaan heb toen zou het niet bepaald weten
 
Zou het kunnen wezen dat je de verkeerde choke hebt ? Heb je de oude nog ? Meet dan eens de stift lengte en of alles overeen komt.
En werkt deze choke wel naar behoren , test dit eens op een accu . Je hebt dus een te rijk mengsel , en omdat je de choke vervangen hebt is dat de eerste verdachte . Misschien gaat de naald niet diep genoeg , en blijft het verrijkings kanaal open staan , of ten dele open.
 
Back
Top