Piaggio zip gaat niet sneller dan 45km/h

Nwen02

New Member
Ik heb pas een 2dehands piaggio zip 4t 2014 gekocht, hij rijd nu max 45 maar ik wil heb sneller laten lopen. Ik heb al gekeken of er een varioring inzit maar er zit er geen in en of er een begrenzer in de uitlaat, luchtfilter, cdi zit maar er zit er daar geen in kan iemand mij helpen met wat ik kan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je meer info. bijvoorbeeld of het een snor is enzo....

een zip snor kan je met originele setup max 60 laten lopen.
en een zip brom met alleen een andere cdi ongeveer 70/80

maar wat ik eerst ff zou doen is hem naar de scooterzaak brengen en alles laten controleren op slijtage zoals v-snaar vario en koppeling. want als dit versleten is kan hij ook niet harder dan 45 halen,
 
Heb je meer info. bijvoorbeeld of het een snor is enzo....

een zip snor kan je met originele setup max 60 laten lopen.
en een zip brom met alleen een andere cdi ongeveer 70/80

maar wat ik eerst ff zou doen is hem naar de scooterzaak brengen en alles laten controleren op slijtage zoals v-snaar vario en koppeling. want als dit versleten is kan hij ook niet harder dan 45 halen,
Wat is het verschil tussen een brom en een snor? En alles is al nagekeken van V snaar, vario enz en dat is in orde.
 
Een snor blok is gemaakt voor 25 en gaat dus opgevoert ook minder hard als een bromblok omdat een bromblok standaart al 20 kmh harder loopt.
Helaas moet ik het oneens met je zijn.
Zie de volgende punten:
Blok is bij een 25 en een 45 km uitvoering hetzelfde.
Is een standaard 50 cc.
De begrenzing is alleen anders.
Cdi, uitlaat, luchtfilter, rollertjes, et cetera...
 
Bij snor opvoeren word dit topic gesloten. Alvast een waarschuwing bij deze. We behandelen geen snor scooters omdat een snor een slommere variant is en een brom een snellere uitvoering. En dit is niet voor niets zo. Als je sneller wilt raden we je aan om een brom scooter te kopen.
Een snor hoort eenmaal langzamer te lopen.. Dat is ook de reden waarom er geen helm nodig is. Uiteraard ben ik het er mee eens dat 25km/u te sloom is voor een snor scooter. Dit had opzicht wel 30/35km per uur mogen zijn. Jonge mensen zien het opvoeren van een snor als een spelletje.
Maar als je er domme dingen ermee gaat doen, dan ga je er diverse risicos riskeren.. Wij als forum willen niet aansprakelijk worden gesteld door andermans domme fouten. Dit is dus geen plek voor school kinderen die andere dingen doen met hun snor scooter dan dit wettelijk is toegestaan.
 
Back
Top