Piaggio zip gaat niet harder

Stef2323

New Member
Hallo mensen van dit scooter forum ik had een vraagje.
Ik heb een piaggio zip 4 takt op brom kenteken en heeft 10.000 km gereden. Maar hij gaat maar 55 op topsnelheid terwijl ik anderen op hun zip 65 of 70 kmh zien gaan dus dat vind ik nogal vreemd. Mijn vraag was dus hoe kan het dat mijn zipje maar 55 loopt of weet iemand wat ik verder kan doen om hem harder te laten lopen? Varioring is eruit en cdi is nog standaard want brom cdi is toch al snor cdi ontgrenst?

Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen,

Mvg stef,
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al naar je uitlaat gekeken of daar een begrenzer in zit? Wat voor uitlaat rijden andere mensen mee? (sito plus)
Heb er naar gekeken ik heb er een technigas 4 takt terugloper onder en geeft geen verschil met standaard uitlaat die eronder zat omdat het 4 takt is, maar die mensen die ik ken die zo hard op die zipjes gaan rijden allemaal standaard uitlaat. En ik neem aan dat er in een 4 takt teruglopen geen begrenzer zit. En sito plus is meestal uitlaat voor 2 takt neem ik aan
 
Je hebt ze ook voor 4 takt, maar voor zover ik weet zijn er sport CDI units te koop waardoor je harder kan, misschien gebruiken die andere mensen dat ook. Zou het gewoon een keer vragen voor de zekerheid. Ik heb een piaggio liberty snor 4 takt met een brom cdi en die gaat ook maar 55 dus kan wel kloppen
 
Je hebt ze ook voor 4 takt, maar voor zover ik weet zijn er sport CDI units te koop waardoor je harder kan, misschien gebruiken die andere mensen dat ook. Zou het gewoon een keer vragen voor de zekerheid. Ik heb een piaggio liberty snor 4 takt met een brom cdi en die gaat ook maar 55 dus kan wel kloppen
Bedankt voor je reactie ik zal het binnenkort eens vragen, maar is het ook mogelijk om hem ongeveer 20 mm vanaf de zijkant door te zagen ? Dan zaag ik dat metalen plaatje door en hoort ie ook ontgrensd te wezen. Als dat zou kunnen worden er een hoop kosten bespaard
 
Dat zou ik niet durven zeggen want nooit gedaan. Voor een paar tientjes heb je toch weer een nieuwe mocht je aangehouden worden, dus als je er achter kunt komen hoe dat moet zou ik het zo doen.
 
Dat zou ik niet durven zeggen want nooit gedaan. Voor een paar tientjes heb je toch weer een nieuwe mocht je aangehouden worden, dus als je er achter kunt komen hoe dat moet zou ik het zo doen.
Hallo ik heb zojuist de cdi doorgezaagd en ik zal hem weer monteren en ga dan even voor een testrit. Ik zal je vandaag of morgen laten weten of het gelukt is en of ie er echt harder door gaat.
 
Hallo heren ik heb zojuist een testrit gemaakt en hij loopt nu ongeveer 70-80 kmh op de teller want de weg was niet lang genoeg. Bedankt voor alle hulp die ik gekregen heb en ik kan nu lekker vlot rijden.

Mvg stef
 
Bedankt voor je reactie ik zal het binnenkort eens vragen, maar is het ook mogelijk om hem ongeveer 20 mm vanaf de zijkant door te zagen ? Dan zaag ik dat metalen plaatje door en hoort ie ook ontgrensd te wezen. Als dat zou kunnen worden er een hoop kosten bespaard
Heb je er een foto of tekening van hoe je dat doet ( de maten / afstanden)
 
Back
Top