Klaas1234

New Member
Hallo, ik heb een vraag over mijn piaggio Zip. Voorheen trok die netjes op en ging hij in 1x naar zijn top (65) . Een paar dagen terug had ik mijn luchtfilter schoongemaakt deze was erg vies. En nu loopt die heel slecht wanneer je optrekt krijgt die een enorme dip en haalt die met pijn en moeite rond de 30/40 Km/u. Toen heb ik me carburateur even goed schoongemaakt en nu haalt die met pijn en moeite de 55km/u. Heeft iemand enig idee waar dit aan licht?

setup:
Standaard 50cc cilinder
Malossi multivar
5,7 gram Malossi rollen
Malossi luchtfilter element
Ducati geel onbegrensd
Sproeier 82

Advertisement - register to remove this

Harrr

Well-Known Member
Ik zou nog even wachten met rollers en sproeierwijzigingen. Als het altijd goed was, en na een schoonmaakbeurt opeens anders, dan zou ik mijn schoonmaakbeurt nalopen of er iets los is geraakt, een rubberen aansluiting is gescheurd door losnemen of indrukken carburateur of iets anders.
Groet,

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Naar mijn mening is sproeier 82 een beetje groot.

Heb dit zelf ervaren bij een piaggio new fly 4t 2v.

Met sproeier 80 liep hij veel agressiever op dan met 82. Met die laatste minder vermogen en kakt wel een wat in.
Als de acceleratie pomp geactiveerd word merk je duidelijk dat die dan verzuipt en dus begint in te houden.

bartj

HousePaus
Wat hierboven ook al word genoemd, als het goed liep voor je het schoon maakte zit het niet in de afstelling. Dat zou duidelijk mogen zijn. Kijk ff of er niet iets los zit zoals je rubber van je filter naar de carb. 99% kans dat daar je probleem zit. En hoe heb je je filter schoongemaakt als ik vragen mag?

Advertisement - register to remove this